Mijn derbi rookt nogsteeds te veel

Algemene vragen over Derbi.
Gebruikersavatar
Gijs2k02
Beginnende Derbi fan
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 25 okt 2019, 16:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Mijn derbi rookt nogsteeds te veel

Ongelezen bericht door Gijs2k02 »

Hallo allemaal,

Ik heb van het weekend een meeting gehad van allerlei brommers, en mijn derbi begon als een malle te roken. Het voorloopt zo: eerst niks voor ongeveer 10 á 15 minuten, vervolgens veel blauwe rook en daarna (dacht ik) dat het wit werd maar weet het niet helemaal zeker. Ik heb laatst al een keer mijn kop- en voetpakking vervangen en heb er zelfs pakking vloeistof opgedaan, en hij lijkt ook weinig koelvloeistof te gebruiken. Ik ben midden in de rit even gestopt om hem te laten afkoelen en ben daarna weer verder gereden naar de eerste pauze plek, waarna we weer verder gingen. Ik durfde sinds dien niet meer vol gas te rijden en ook toen heeft hij minder gerookt (maar alsnog veel), niet dat ik voor de pauzeplek de hele tijd vol gas reed maar ik zocht wel meerdere keren de top op. Toen ik voor de pauze plek half gas gaf, gaf hij ook veel meer rook af dan het half gas na de pauze plek.

Zal dit aan de krukaskering kunnen liggen of iets anders, misschien het punt waar de kvs het blok binnen komt, ook al heb ik het idee dat dat geen oorzaak kan zijn voor het roken. Want ja, ik heb wel het nieuwe type blok.

Mijn sproeier is ook iets te groot, ik heb een zwarte bougie maar hij rijdt wel heel fijn. Mijn brommer is standaard maar onbegrensd en ik heb een smering van 1:50(soms nog iets schraler) dus daar zal het naar mijn idee ook niet helemaal aan kunnen liggen.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Mijn derbi rookt nogsteeds te veel

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Krukas keerring + 2 maten kleinere sproeier monteren.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie