Inhouden met ploffen als gevolg

Algemene vragen over Derbi.
PieterDRD
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 05 okt 2020, 13:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD X-treme

Inhouden met ploffen als gevolg

Ongelezen bericht door PieterDRD »

Hallo allemaal,

Ik had een vraagje over mijn Derbi. Ik heb een tijdje geleden mijn Derbi blok gereviseerd samen met een vriend (gedaan via ervaring en instructie video's). Helaas is er een probleem komen kijken na de revisie, hij houdt in in lage toeren en ploft daarna. Bougie is vervangen, CDI is vervangen en ontsteking is ook vervangen (incl. Vliegwiel en grondplaat). Eerst wilde hij helemaal niet starten maar nadat de ontsteking etc. zijn vervangen start hij wel maar houdt hij dus in in zijn lage toeren met ploffen uit de uitlaat als gevolg. Ik heb geen idee wat het verder nog kan zijn.. Iemand die nog suggesties heeft of dit probleem zelf eerder heeft gehad?

Mvg,
Pieter
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Inhouden met ploffen als gevolg

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Heb je de grondplaat weer goed op tijd gemonteerd?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
PieterDRD
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 05 okt 2020, 13:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD X-treme

Re: Inhouden met ploffen als gevolg

Ongelezen bericht door PieterDRD »

Hoe doe ik dat precies? Ik heb daar namelijk niet speciaal gereedschap voor.. kan ik checken of ie goed staat door met een meter elke draad af te meten?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Inhouden met ploffen als gevolg

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Als je de grondplaat bekijkt staat er een pijltje op, deze moet overeenkomen met het markering steken op het blok, dan staat de grondplaat op tijd. Geen preciaal gereedschap nodig!
Plaats reactie