krukas keering

Algemene vragen over Derbi.
wesselengelberts
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 09 okt 2020, 12:52
Vervoersmiddel: aprilia rs 50

krukas keering

Ongelezen bericht door wesselengelberts »

hallo,

ik heb een aprilia rs 50 uit 2007 dus nt blok. ik heb het volledige blok gereviseerd met een mvt iron max 75cc en een mvt srace krukas nu werkt alles aan de brommer behalve dat me krukas keering aan de ontstekings kant elke keer lekt hij lekt waar de krukas door de kering heen komt. ik heb 2x nieuwe originele keeringen gemonteerd maar die lekte alle 2 ook nu heb ik polini keering gekocht en wederom lekt die keering weer. dus elke keer als ik de brommer start rijd die de eerste 3minuten goed maar zodra het blok een beetje warm word begint het lekken en verlies ik al me vermogen. zowel me carter als krukas zijn volledig helemaal onbeschadigd en de keeringen zijn gewoon goed gemonteerd heb al meerdere derbi blokjes opgebouwd en nog nooit hier een probleem mee gehad. heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: krukas keering

Ongelezen bericht door 42 »

Is de krukas helemaal nieuw en welke is het, die met de rode vuldingen waarvan ik nu ff niet op de naam kan komen ?
wesselengelberts
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 09 okt 2020, 12:52
Vervoersmiddel: aprilia rs 50

Re: krukas keering

Ongelezen bericht door wesselengelberts »

Ja het is de mvt srace krukas met die rode vullingen inderdaad en die is helemaal nieuw heb nog geen 5km gereden met dit blok
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: krukas keering

Ongelezen bericht door 42 »

Oke..je zou gaan denken dat er iets met de krukas mis is.
Ik heb em ooit besteld bij Jos Dijkman maar teruggestuurd omdat het een andere versie was dan afgebeeld, eentje zonder die rode dingen en met niet mooi gepolijste drijfstang.
Dijkman zei toen ik vroeg waarom dit een andere uitvoering was dan afgebeeld dat de eerste uitvoering ( met die rode dingen ) soms problemen gaf...is alleen weer even geleden dus ik weet met mn gare geheugen even niet meer waarmee precies..
En na 5 km is wel heel snel dan, lijkt me sterk.
Misschien fabricage fout of iets, zou leverancier es vragen.
Hoe weet je trouwens dat ie lekt daar, getest neem ik aan ?
wesselengelberts
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 09 okt 2020, 12:52
Vervoersmiddel: aprilia rs 50

Re: krukas keering

Ongelezen bericht door wesselengelberts »

je hij lekt elke keer zodra het blok warm word ik trek elke keer gewoon het vliegwiel eraf om te kijken of er olie uit komt maar ik heb wel de krukas met die rode dingen dus hoop dan niet dat deze ook niet goed is want ik zou bijna niks anders weten waar aan het kan liggen
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: krukas keering

Ongelezen bericht door 42 »

Dat ja..
Nu weet ik lang niet alles van brommerts maar als je een nieuwe krukas hebt en 3 nieuwe keerringen geprobeerd hebt ben je of een totale mongool die niet weet wat ie doet of de krukas is nie goe..
Maar kan het fout hebben en ook een mongool zijn..alles is mogelijk :woot:
wesselengelberts
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 09 okt 2020, 12:52
Vervoersmiddel: aprilia rs 50

Re: krukas keering

Ongelezen bericht door wesselengelberts »

ja ik heb al meerdere blokjes opgebouwd en studeer auto techniek dus weet wel hoe een krukas en keering gemonteers moeten worden ik heb dit probleem ook nog nooit gehad dus ik snap het ook niet meer
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: krukas keering

Ongelezen bericht door 42 »

Zou idd proberen garantievoorwaaren aan te spreken en andere te nemen.
Kan zijn dat we allebei iets over het hoofd zien, in mijn geval mogelijk, met jouw autotechniek studie iets minder misschien :D maar lijkt me een een slechte krukas.
Misschien gewoon ander merk kiezen wat al langere tijd krukassen levert, Dopler endurance o.id. ik heb zelf een Metrakit besteld erna moet em alleen nog plaatsen dus nog geen ervaring maar ziet er beter uit dan die 'verbeterde' MVT.
wesselengelberts
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 09 okt 2020, 12:52
Vervoersmiddel: aprilia rs 50

Re: krukas keering

Ongelezen bericht door wesselengelberts »

Ja op mijn andere brommer rij ik ook met een doppler en een polini cilinder en moet ik zeggen dat dat spul er allemaal een stuk beter uitzag dan al die mvt spullen
Plaats reactie