Probleen met koeling

Algemene vragen over Derbi.
Hendrikh
Beginnende Derbi fan
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 23 sep 2020, 15:35
Vervoersmiddel: Derbi senda

Re: Probleen met koeling

Ongelezen bericht door Hendrikh »

Ik heb hem net nog een bijgevuld nog niet gestart en het water liep er langs daar al uit er komt niets meer terug uit die dikke darm. En dat slangetje was nooit aangesloten aan mijn carbu ik denk dat er gweoon en te hoge druk op was gekomen en nu binne in mijn cilinder iets gesprongen is zou het slim zijn om mijn deksel er eens ad te halen?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Probleen met koeling

Ongelezen bericht door 42 »

Er zit daar een theromostaat geloof ik die pas open gaat bij bep temp normaal gesproken.
Origineel hoort het slangetje op je carb voor verwarming maar dat zal door vorige eigenaar er af zijn gelaten, is ook niet heel belangrijk.
Dus of de thermostaat heeft altijd dicht gezeten, onwaarschijnlijk, of het slangetje is altijd afgestopt geweest d.m.v. een bout erin of dubbelvouwen en afgebonden.
Ik denk zelf met een conische bout, uiteinde van het slangetje lijkt wat uitgelubberd.
Bout erin en dubbelvouwen/afbinden en probleem zou over moeten zijn.
Als het gedeelte bij het T stuk ook is afgestopt maar dat moet bijna wel.
Hendrikh
Beginnende Derbi fan
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 23 sep 2020, 15:35
Vervoersmiddel: Derbi senda

Re: Probleen met koeling

Ongelezen bericht door Hendrikh »

Oke super bedankt ik laat u weten hoe het afloopt !!
Hendrikh
Beginnende Derbi fan
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 23 sep 2020, 15:35
Vervoersmiddel: Derbi senda

Re: Probleen met koeling

Ongelezen bericht door Hendrikh »

Dus alles was oke heb het afgesloten het systeem werkte perfect maar nu ineens komt er percies zo veel druk op ofzo en het systeem lekt aan mij radiator zo aan de buis die van mijn cilinder komt en het lekt als ik hoog in toeren ga.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Probleen met koeling

Ongelezen bericht door 42 »

Dan zit ie niet goed vast ofzo..er zou sowieso niet echt druk op horen te komen, daarvoor heb je het reservoir om dat op te vangen.
Plaats reactie