Pagina 1 van 1

max toerental originele ontsteking, en probleem zwakke vonk

Geplaatst: di 29 dec 2020, 02:19
door Tsoeterbroek
Hoi, ik heb dus een Derbi Senda Xtreme 50SM uit 2008 voorzien van;
Doppler Vortex 50 Alu kit met vertex zuiger(2 veren)
LeoVince V6 bocht met Gianelli Enduro demper
Dellorto 17,5 model PHVA(sproeier 102)
twv 13-53
Boegie NGK BR8ES
voor de rest alles standaard

Ik vroeg mij af wat het maximale toerental is van een standaard ontsteking. Hij trekt maar tot de 10k toeren wat ongeveer te verwachten was want de V6 heeft een powerband van 7,5k tot ruigweg 11k. Maar ik wil graag meer toeren eruit persen, Ik vroeg mij af of de originele ontsteking dit aan kan? En heeft het zin om hem bijvoorbeeld 0,5mm voorontsteking te geven?
Ook heb ik last van een zwakke vonk, Hij loopt alleen goed als je de elektrodes van de boegie dicht op elkaar zet(ongeveer 0,6mm afstand) Waar kan dit door komen? heb al een andere bobine geprobeerd maar dat schijnt niet te helpen. Vonk is wel mooi blauw maar bijna niet zichtbaar zelfs in het donker.

Re: max toerental originele ontsteking, en probleem zwakke v

Geplaatst: di 29 dec 2020, 16:20
door 42
Bougie afstand voor de mijne is 0,5.
Vooronsteking weet ik niks van af helaas.
Ik doe met ori ontsteking ( en uitlaat ) 11k+ dus zou moeten kunnen ( wel met 11-53 )

Re: max toerental originele ontsteking, en probleem zwakke v

Geplaatst: wo 06 jan 2021, 02:01
door Tsoeterbroek
ah juist. denk dat mn ontsteking gewoon een beetje op is dan.

Re: max toerental originele ontsteking, en probleem zwakke v

Geplaatst: wo 06 jan 2021, 09:40
door derbi-ftw
Je kunt kijken of je wel een goede massa hebt, de massa punten even schoon maken en opnieuw goed monteren.
Kijken of je bougiekabel goed contact maakt en de bougiedop strak erop zit.

Kleine dingen kunnen een groot verschil maken.

Re: max toerental originele ontsteking, en probleem zwakke v

Geplaatst: di 12 jan 2021, 16:39
door MennoVE
Tsoeterbroek schreef:Hoi, ik heb dus een Derbi Senda Xtreme 50SM uit 2008 voorzien van;
Doppler Vortex 50 Alu kit met vertex zuiger(2 veren)
LeoVince V6 bocht met Gianelli Enduro demper
Dellorto 17,5 model PHVA(sproeier 102)
twv 13-53
Boegie NGK BR8ES
voor de rest alles standaard

Ik vroeg mij af wat het maximale toerental is van een standaard ontsteking. Hij trekt maar tot de 10k toeren wat ongeveer te verwachten was want de V6 heeft een powerband van 7,5k tot ruigweg 11k. Maar ik wil graag meer toeren eruit persen, Ik vroeg mij af of de originele ontsteking dit aan kan? En heeft het zin om hem bijvoorbeeld 0,5mm voorontsteking te geven?
Ook heb ik last van een zwakke vonk, Hij loopt alleen goed als je de elektrodes van de boegie dicht op elkaar zet(ongeveer 0,6mm afstand) Waar kan dit door komen? heb al een andere bobine geprobeerd maar dat schijnt niet te helpen. Vonk is wel mooi blauw maar bijna niet zichtbaar zelfs in het donker.
Ik heb ook een standaard ontsteking en haal gewoon 13k, ik heb problemen gehad (brommer uit 2005) dat mn cdi op was dus die vervangen en boem 13k haalt ie nou wel. eerst stopte die gewoon bij 10k