max toerental originele ontsteking, en probleem zwakke vonk
Geplaatst: di 29 dec 2020, 02:19
Hoi, ik heb dus een Derbi Senda Xtreme 50SM uit 2008 voorzien van;
Doppler Vortex 50 Alu kit met vertex zuiger(2 veren)
LeoVince V6 bocht met Gianelli Enduro demper
Dellorto 17,5 model PHVA(sproeier 102)
twv 13-53
Boegie NGK BR8ES
voor de rest alles standaard
Ik vroeg mij af wat het maximale toerental is van een standaard ontsteking. Hij trekt maar tot de 10k toeren wat ongeveer te verwachten was want de V6 heeft een powerband van 7,5k tot ruigweg 11k. Maar ik wil graag meer toeren eruit persen, Ik vroeg mij af of de originele ontsteking dit aan kan? En heeft het zin om hem bijvoorbeeld 0,5mm voorontsteking te geven?
Ook heb ik last van een zwakke vonk, Hij loopt alleen goed als je de elektrodes van de boegie dicht op elkaar zet(ongeveer 0,6mm afstand) Waar kan dit door komen? heb al een andere bobine geprobeerd maar dat schijnt niet te helpen. Vonk is wel mooi blauw maar bijna niet zichtbaar zelfs in het donker.
Doppler Vortex 50 Alu kit met vertex zuiger(2 veren)
LeoVince V6 bocht met Gianelli Enduro demper
Dellorto 17,5 model PHVA(sproeier 102)
twv 13-53
Boegie NGK BR8ES
voor de rest alles standaard
Ik vroeg mij af wat het maximale toerental is van een standaard ontsteking. Hij trekt maar tot de 10k toeren wat ongeveer te verwachten was want de V6 heeft een powerband van 7,5k tot ruigweg 11k. Maar ik wil graag meer toeren eruit persen, Ik vroeg mij af of de originele ontsteking dit aan kan? En heeft het zin om hem bijvoorbeeld 0,5mm voorontsteking te geven?
Ook heb ik last van een zwakke vonk, Hij loopt alleen goed als je de elektrodes van de boegie dicht op elkaar zet(ongeveer 0,6mm afstand) Waar kan dit door komen? heb al een andere bobine geprobeerd maar dat schijnt niet te helpen. Vonk is wel mooi blauw maar bijna niet zichtbaar zelfs in het donker.