Dip bij 6k toeren en slecht stationair
Geplaatst: wo 06 jan 2021, 02:07
Hoi, ik heb een derbi senda xtreme 50sm uit 2008 met de volgende setup:
doppler vortex 50 kit
dellorto 17,5
leovince v6 met gianelli demper
twv 13-53
rest is alles origineel.
Ik heb een flinke dip rond de 6k toeren. Onder de 6k trekt ie prima(voor 50cc) maar zodra je rond de 6k zit is ie al zn vermogen kwijt. in zn 5 valt ie terug in snelheid in die dip. rond de 7k gaat ie gewoon goed trekken tot de 11k. (genoeg om nog wheelies omhoog te krijgen in zn 4, echt zat vermogen dus)
Ik heb nieuwe pakkingen tussen het spruitstuk-membraan-blok. Het spruitstuk rubber is zover ik kan zien niet gescheurd. betekent dit dat er een krukas keering lekt of zoiets? of heeft het echt met afstelling te maken?
Ik ben een sproeier kleiner gegaan en dat heeft geholpen met het vele geknetter wat ik eerst had, ik vernam dat ie verzoop. Nu is het geknetter minder, maar de dip is erger geworden, als de motor koud is smoort ie zelfs in de dip(het welbekende "moaaaap" geluid) alleen als ie warm is is het smoren weg maar alsnog erg weinig vermogen rond de 6k.
Verder loopt hij bagger stationair, koud blok loopt ie prima stationair maar zodra hij warm is niet meer(hij valt na 4 seconden uit) de luchtschroef doet niets, ik heb hem maar gewoon weer op 2 en een halve slag gezet, stationair schroef doet het wel maar als je dan je gas loslaat tijdens het rijden blijft hij uit zichzelf doorrijden(vandaar dat ik die niet omhoog draai)
ik hoop dat iemand hier raad mee weet, ik zit er al mee sinds dat ik de nieuwe cilinder erop heb gezet en het zit mij nu erg in de weg, helemaal omdat ie smoort met dit koude weer...
Ik hoop dat iemand hier raad mee weet, ik heb dit al heel lang maar het zit mij nu erg in de weg.
doppler vortex 50 kit
dellorto 17,5
leovince v6 met gianelli demper
twv 13-53
rest is alles origineel.
Ik heb een flinke dip rond de 6k toeren. Onder de 6k trekt ie prima(voor 50cc) maar zodra je rond de 6k zit is ie al zn vermogen kwijt. in zn 5 valt ie terug in snelheid in die dip. rond de 7k gaat ie gewoon goed trekken tot de 11k. (genoeg om nog wheelies omhoog te krijgen in zn 4, echt zat vermogen dus)
Ik heb nieuwe pakkingen tussen het spruitstuk-membraan-blok. Het spruitstuk rubber is zover ik kan zien niet gescheurd. betekent dit dat er een krukas keering lekt of zoiets? of heeft het echt met afstelling te maken?
Ik ben een sproeier kleiner gegaan en dat heeft geholpen met het vele geknetter wat ik eerst had, ik vernam dat ie verzoop. Nu is het geknetter minder, maar de dip is erger geworden, als de motor koud is smoort ie zelfs in de dip(het welbekende "moaaaap" geluid) alleen als ie warm is is het smoren weg maar alsnog erg weinig vermogen rond de 6k.
Verder loopt hij bagger stationair, koud blok loopt ie prima stationair maar zodra hij warm is niet meer(hij valt na 4 seconden uit) de luchtschroef doet niets, ik heb hem maar gewoon weer op 2 en een halve slag gezet, stationair schroef doet het wel maar als je dan je gas loslaat tijdens het rijden blijft hij uit zichzelf doorrijden(vandaar dat ik die niet omhoog draai)
ik hoop dat iemand hier raad mee weet, ik zit er al mee sinds dat ik de nieuwe cilinder erop heb gezet en het zit mij nu erg in de weg, helemaal omdat ie smoort met dit koude weer...
Ik hoop dat iemand hier raad mee weet, ik heb dit al heel lang maar het zit mij nu erg in de weg.