Dip bij 6k toeren en slecht stationair

Algemene vragen over Derbi.
Tsoeterbroek
Beginnende Derbi fan
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 00:41
Vervoersmiddel: 2009 Derbi Senda DRD Racing 85cc Barikit BRK
2001 Volkswagen Bora 1.9TDI PD115
2007 Derbi Senda X-treme 50sm Doppler Vortex(sold)
2004 Peugeot Speedfight 2 70 Malossi MHR Rep(sold)
1998 Volvo V70 2.5(sold)
2015 Orion RX125 Xtreme SM(sold)
Locatie: Steenbergen, Noord Brabant

Dip bij 6k toeren en slecht stationair

Ongelezen bericht door Tsoeterbroek »

Hoi, ik heb een derbi senda xtreme 50sm uit 2008 met de volgende setup:
doppler vortex 50 kit
dellorto 17,5
leovince v6 met gianelli demper
twv 13-53
rest is alles origineel.

Ik heb een flinke dip rond de 6k toeren. Onder de 6k trekt ie prima(voor 50cc) maar zodra je rond de 6k zit is ie al zn vermogen kwijt. in zn 5 valt ie terug in snelheid in die dip. rond de 7k gaat ie gewoon goed trekken tot de 11k. (genoeg om nog wheelies omhoog te krijgen in zn 4, echt zat vermogen dus)
Ik heb nieuwe pakkingen tussen het spruitstuk-membraan-blok. Het spruitstuk rubber is zover ik kan zien niet gescheurd. betekent dit dat er een krukas keering lekt of zoiets? of heeft het echt met afstelling te maken?
Ik ben een sproeier kleiner gegaan en dat heeft geholpen met het vele geknetter wat ik eerst had, ik vernam dat ie verzoop. Nu is het geknetter minder, maar de dip is erger geworden, als de motor koud is smoort ie zelfs in de dip(het welbekende "moaaaap" geluid) alleen als ie warm is is het smoren weg maar alsnog erg weinig vermogen rond de 6k.
Verder loopt hij bagger stationair, koud blok loopt ie prima stationair maar zodra hij warm is niet meer(hij valt na 4 seconden uit) de luchtschroef doet niets, ik heb hem maar gewoon weer op 2 en een halve slag gezet, stationair schroef doet het wel maar als je dan je gas loslaat tijdens het rijden blijft hij uit zichzelf doorrijden(vandaar dat ik die niet omhoog draai)

ik hoop dat iemand hier raad mee weet, ik zit er al mee sinds dat ik de nieuwe cilinder erop heb gezet en het zit mij nu erg in de weg, helemaal omdat ie smoort met dit koude weer...


Ik hoop dat iemand hier raad mee weet, ik heb dit al heel lang maar het zit mij nu erg in de weg.
Jazeker.
Gebruikersavatar
Davie04
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
Locatie: Heerhugowaard

Re: Dip bij 6k toeren en slecht stationair

Ongelezen bericht door Davie04 »

Hey man, het bekende "bwoaaap" geluid betekent meestal een arm mengsel zoals de meeste wel weten. Heb ook een bwoaaap dip gehad, gasnaald een standje omhoog en van sproeier 84 naar 86 en hij trekt lekker door. Het probleem met koud blok/ warm blok kan met veel dingen te maken hebben, waaronder te weinig benzine. Misschien even met de gasnaald prieken? Neem aan dat je met dit koude weer al wel een sproeier maat omhoog bent gegaan.
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
Tsoeterbroek
Beginnende Derbi fan
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 00:41
Vervoersmiddel: 2009 Derbi Senda DRD Racing 85cc Barikit BRK
2001 Volkswagen Bora 1.9TDI PD115
2007 Derbi Senda X-treme 50sm Doppler Vortex(sold)
2004 Peugeot Speedfight 2 70 Malossi MHR Rep(sold)
1998 Volvo V70 2.5(sold)
2015 Orion RX125 Xtreme SM(sold)
Locatie: Steenbergen, Noord Brabant

Re: Dip bij 6k toeren en slecht stationair

Ongelezen bericht door Tsoeterbroek »

jep, ben idd hoger gegaan.
Gasnaald doet niets als je t clipje omlaag doet, omhoog gaat ie nog meer "bwoaaaap" zeggen.

maar als ik sproeier omhoog ga dan loopt ie te knetteren bovenin(te rijk) maar nog steeds arm en geen vermogen onderin.
Jazeker.
Gebruikersavatar
Davie04
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
Locatie: Heerhugowaard

Re: Dip bij 6k toeren en slecht stationair

Ongelezen bericht door Davie04 »

Stationair sproeier is dan wel t meest voor de hand liggende, soms kan een warm/koud verschil ook met de ontsteking te maken hebben maar vind dit veel vaker terug bij oude brommers. Wat is het geluid als ie rond de 6k toeren inhoud? De leovince v6 heeft t begin van zn powerband ongeveer daar liggen.
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
Tsoeterbroek
Beginnende Derbi fan
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 00:41
Vervoersmiddel: 2009 Derbi Senda DRD Racing 85cc Barikit BRK
2001 Volkswagen Bora 1.9TDI PD115
2007 Derbi Senda X-treme 50sm Doppler Vortex(sold)
2004 Peugeot Speedfight 2 70 Malossi MHR Rep(sold)
1998 Volvo V70 2.5(sold)
2015 Orion RX125 Xtreme SM(sold)
Locatie: Steenbergen, Noord Brabant

Re: Dip bij 6k toeren en slecht stationair

Ongelezen bericht door Tsoeterbroek »

heel veel inlaat geluid(ivm volgas) voorde rest blijft het geluid hezelfde uit de uitlaat. hij gaat heel erg veel uitlaat geluid uit de bocht maken als je net uit de dip komt(ookal is ie niet lek) tot 7k toeren dan is dat weer weg

stationair sproeier is origineel maar zal dan wel zo'n setje aanschaffen, kijken of het verschil maakt.
Jazeker.
Tsoeterbroek
Beginnende Derbi fan
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 00:41
Vervoersmiddel: 2009 Derbi Senda DRD Racing 85cc Barikit BRK
2001 Volkswagen Bora 1.9TDI PD115
2007 Derbi Senda X-treme 50sm Doppler Vortex(sold)
2004 Peugeot Speedfight 2 70 Malossi MHR Rep(sold)
1998 Volvo V70 2.5(sold)
2015 Orion RX125 Xtreme SM(sold)
Locatie: Steenbergen, Noord Brabant

Re: Dip bij 6k toeren en slecht stationair

Ongelezen bericht door Tsoeterbroek »

nog even een poke op deze post:
stationair sproeiers hebben niets uitgehaald, 2 maten buiten origineel liep ie niet meer stationair. Origineel het beste dus. Dip is er nog steeds, ik heb alle inlaat pakkingen opnieuw vervangen en het rubber ook. Geen verschil, dip is er nog. Voetpakking vervangen, geen verschil. dip is er nog. Ik zit te twijfelen om een nieuw onderblok te halen maar dat doe ik liever niet... ik heb nog een middencarterpakking liggen, misschien heeft dat zin. Maar ik ben niet echt bekend met derbi blokjes van binnen dus dat zie ik liever als laatste hoop, evenals bijvoorbeeld de krukaskeerringen.
Jazeker.
Plaats reactie