Warmloper,werkend, dag erna niet te starten

Algemene vragen over Derbi.
Milan_030
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 21:06
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Warmloper,werkend, dag erna niet te starten

Ongelezen bericht door Milan_030 »

Beste mensen,

Ik weet het zelf niet meer, dus ik hoop dat ik bij jullie terecht kan.

Ik heb kort geleden een Derbi Senda Xtreme uit 2008 gekocht. De brommer reed perfect en functionmeerde erg goed.
Toen, vorige week heb ik een een warmloper gehad. na een slip van 15-20m op het natte asphalt heb ik hem lopend naar de garage gebracht waar ik werk.
Daar kwam ik erachter dat mijn radiateur niet geod was en dat hier koelvloeistof uit lekte? Inmiddels hebben we het lek dichtgemaakt en nieuwe koelvloeistofg erin gedaan.

En na 1-2 keer kicken startte die weer. Toen heb ik hem dus nog terug gereden naar de stalling (werkend), kwam er wel later achter dat ik mijn benzinekraan open heb laten staan.
De dag erna dus, na een half uur te hebben gekickt en geprobeerd hem aan te lopen in z'n 2e versnelling was ik er klaar mee. Geen enkele fut kwam eruit.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn geweest.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Warmloper,werkend, dag erna niet te starten

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Misschien dat de warmloper toch teveel schade heeft gedaan aan de cilinder, ook al startte die na de warmloper nog 1 keer.

Je zou eerst kunnen kijken of die nog vonkt en of niet het motorblok vol met benzine zit, en daarna zou ik wel de cilinder gaan controleren. Na een warmloper zal je altijd vermogen verlies hebben.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Milan_030
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 21:06
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Warmloper,werkend, dag erna niet te starten

Ongelezen bericht door Milan_030 »

Bedankt, ik ga er zeker nog even naar kijken. Ben wel van plan om nieuwe onderdelen te halen, maar de onderdelen het liefst werkend weer door te willen verkopen om te compenseren. De Cilinder was wel in een goede staat omdat die net nieuw was (1500 km ingereden)
Plaats reactie