Euro 5 nieuws

Algemene vragen over Derbi.
Bodihi
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 10 jan 2021, 20:21
Vervoersmiddel: Auto

Euro 5 nieuws

Ongelezen bericht door Bodihi »

Beste forumleden,

Ik ben al een ruime tijd aan kijken naar een nieuw vervoersmiddel maar helaas kom ik er niet helemaal aan uit.
Vragen die ik heb kan ik niet echt beantwoord krijgen en hopelijk dat hier wat opheldering gegeven kan worden.

Een van de brandende vragen is vooral of dirtbikes/schakelbrommers met een euro5 versie gaan komen EN of dit dan 4takt gaat zijn.
Meningen zijn nogal negatief over 4takt, e5 e10 en euro5 dinges maar ik zelf kijk hier toch wel naar uit gezien mijn ervaringen met 2takt meestal dramatisch zijn.
Of je zit te klooien met olie en benzine mixen of je oliepomp is niet echt betrouwbaar qua levensduur, noch variabel met hoe ver je je gashandel voert.
En dan met grote schade tot gevolg.
Ik zou dan ook graag info willen over de 50cc blokjes. Grotere motoren hebben eigenlijk allemaal 4takt..

Hopelijk heeft iemand weetjes van wat er komen gaat want mijn doel ik om een grote reis te gaan maken van zon 30.000km en mijn voorkeur gaat hiermee dan ook uit naar een dirtbike ipv een 4t stads brommertje met kleine wieltjes (wat ook zn charme heeft). En ik zie het ook niet echt zitten om te gaan slepen met flessen olie zegmaar.

Alvast bedankt hoor,
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Euro 5 nieuws

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

euro 5 is al een ding, daarom is het nu ook voorbij voor Derbi. Beta en de andere am6 merken maken nog wel brommers dacht ik, die hebben ze nog naar uero 5 kunnen knijpen.
Bodihi
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 10 jan 2021, 20:21
Vervoersmiddel: Auto

Re: Euro 5 nieuws

Ongelezen bericht door Bodihi »

bart_rs2 schreef:euro 5 is al een ding, daarom is het nu ook voorbij voor Derbi. Beta en de andere am6 merken maken nog wel brommers dacht ik, die hebben ze nog naar uero 5 kunnen knijpen.
Hallo'
Bedankt voor je reactie man.

Dat het voor derbi daarmee voor voorbij is was mij niet bekend en is ook zeker te betreuren.
Dat anderen wel door zijn gegaan met de am6 2t wellicht ook.

Nogmaals een 4t er van maken lijkt mij niet zo lastig gezien de modellen met meer vermogen er al lang van zijn voorzien.

Maargoed nogmaals bedankt voor je reactie.
Ik zal vanavond een kaarsje branden :wtf:
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Euro 5 nieuws

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Geen Derbi 50cc zonder blauwe rook en stinkende kleren.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Euro 5 nieuws

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Als je 2takt al een drama vind moet je ver verwijderd blijven van die chinese 4takt gevallen, die dingen zijn echt pure ellende. Als je een derbi/am6 brommer nieuw koopt en al het onderhoud netjes bijhoud, zou je er geen/zeer minimale problemen mee moeten ervaren. Wel belangrijk is om de begrensmeuk er allemaal af te slopen, want die euro4/5 dingen worden zo verschrikkelijk afgeknepen dat het geen rijden is. Dingen kunnen gewoon niet meer normaal ademen.
Plaats reactie