Derbi start wel, maar valt uit bij gasgeven
Geplaatst: ma 01 feb 2021, 16:37
Hallo, ik heb n tijdje terug een nieuwe cilinder op m’n Aprilia gezet, en nu loop ik tegen een aantal problemen aan waar ik zelf niet uitkom, dus leek het me handig om het maar ff hier te vragen
Setup:
Derbi NT blok, ongeveer 22k km oud
Doppler vortex (800km oud)
Giannelli street uitlaat
Dellorto 17,5 carb (ori)
Ori krukas, ontsteking, luchtfilter etc
Bougie br8es
Ik heb dus een paar weken geleden een doppler vortex erop gezet, en 500km ingereden. Liep toen iets te rijk, maar dat was marginaal en tijdens inrijden kon het niet zo veel kwaad lijkt me. Toen na de 500 om afgesteld en liep prima, 200km mee gereden zonder problemen. Sproeier 94, luchtschroef bijna 2 slagen uit en gasnaald op het laagst (dus clipje helemaal bovenaan). Liep prima en nergens stotteren en inhouden, behalve voorbij de 11k toeren, dan hapert ie n soort van. Nu heb ik de afgelopen week ook enorme problemen met starten, hij start wel direct en loopt rustig 2k stationair, maar zodra je heel voorzichtig het gas open doet valt ie uit. Rookt blauw, en bougie is dan nat en zwart. Klinkt dus als teveel benzine, wat mij wel raar lijkt zomaar ineens, maar goed. Luchtschroef verder open of dichter maakt geen hol uit. Het enige wat werkt om ermee te rijden is starten, 10 min rustig laten lopen en voorzichtig proberen met het gas te spelen zonder uit te laten vallen, dan rustig omhoog in de toeren (dit kan echt pas na een paar minuten), veel toeren laten maken, 10k+ meerdere keren, dan naar stationair laten zakken en dan kan ik zonder problemen ermee rijden. Iemand enig idee wat dit is, en waarom hij begint te haperen bij 11k+? Bougie kleurt dan overigens niet wit ofzo. Daarnaast is er de afgelopen weken ook veel koelvloeistof verdwenen, hoewel ik geen een keer witte rook of iets dergelijks heb gehad, of ‘s ochtends een plasje of iets dergelijks onder mn brommer. Koelvloeistof stond vlak onder het max streepje, en nu is mn reservoir droog. Iemand enig idee?
Setup:
Derbi NT blok, ongeveer 22k km oud
Doppler vortex (800km oud)
Giannelli street uitlaat
Dellorto 17,5 carb (ori)
Ori krukas, ontsteking, luchtfilter etc
Bougie br8es
Ik heb dus een paar weken geleden een doppler vortex erop gezet, en 500km ingereden. Liep toen iets te rijk, maar dat was marginaal en tijdens inrijden kon het niet zo veel kwaad lijkt me. Toen na de 500 om afgesteld en liep prima, 200km mee gereden zonder problemen. Sproeier 94, luchtschroef bijna 2 slagen uit en gasnaald op het laagst (dus clipje helemaal bovenaan). Liep prima en nergens stotteren en inhouden, behalve voorbij de 11k toeren, dan hapert ie n soort van. Nu heb ik de afgelopen week ook enorme problemen met starten, hij start wel direct en loopt rustig 2k stationair, maar zodra je heel voorzichtig het gas open doet valt ie uit. Rookt blauw, en bougie is dan nat en zwart. Klinkt dus als teveel benzine, wat mij wel raar lijkt zomaar ineens, maar goed. Luchtschroef verder open of dichter maakt geen hol uit. Het enige wat werkt om ermee te rijden is starten, 10 min rustig laten lopen en voorzichtig proberen met het gas te spelen zonder uit te laten vallen, dan rustig omhoog in de toeren (dit kan echt pas na een paar minuten), veel toeren laten maken, 10k+ meerdere keren, dan naar stationair laten zakken en dan kan ik zonder problemen ermee rijden. Iemand enig idee wat dit is, en waarom hij begint te haperen bij 11k+? Bougie kleurt dan overigens niet wit ofzo. Daarnaast is er de afgelopen weken ook veel koelvloeistof verdwenen, hoewel ik geen een keer witte rook of iets dergelijks heb gehad, of ‘s ochtends een plasje of iets dergelijks onder mn brommer. Koelvloeistof stond vlak onder het max streepje, en nu is mn reservoir droog. Iemand enig idee?