Beziene verbruik

Algemene vragen over Derbi.
Stijn1601
Derbi fan
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 18:41
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme race 2007

Beziene verbruik

Ongelezen bericht door Stijn1601 »

Hoi il heb een derbi senda xtreme 2007 met 50cc scr corse onderlang 17,5 std en std luchtfilter met sproeier 95 nu heb ik een idee dat hij best flink zuipt 1-10 zo iets denk ik en vroag me af wat meer verbruikt vol gas in hoge toeren of vol gas in lage toeren want in lage toeren geef je nog steeds vol gas dus zou die toch net zo veel vol gas moeten verbruiken als vol gas in de hoge toeren of hoe zit dat precies?
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Beziene verbruik

Ongelezen bericht door kiris »

is moeilijk te zeggen.

bij lage toeren is de stroomsnelheid van de lucht door de carburateur heen laag, dus word er weinig benzine mengsel aangezogen maar gaat er in de cilinder wel mengsel verloren in de uitlaat.

bij hoge toeren is de stroomsnelheid van de lucht door de carburateur heen hoog, er word veel benzine mengsel aangezogen, maar gaat er minder mengsel verloren in de uitlaat. (vanwege de hogere toeren en omdat de uitlaat dan meewerkt en de drukgolven het mengsel terug in de cilinder persen.)

ingewikkeld verhaal maar je zou het makkelijkste gewoon zelf kunnen meten. tank leegmaken, halve liter benzine er in en dan lage toeren volgas rijden tot ie leeg is, en kijken hoeveel afstand je haalt.
en dan weer halve liter benzine er in en dan hoge toeren volgas en kijken welke afstand je haalt tot ie weer leeg is.
dan weet je het 100% zeker.
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Beziene verbruik

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Stijn1601 schreef:Hoi il heb een derbi senda xtreme 2007 met 50cc scr corse onderlang 17,5 std en std luchtfilter met sproeier 95 nu heb ik een idee dat hij best flink zuipt 1-10 zo iets denk ik en vroag me af wat meer verbruikt vol gas in hoge toeren of vol gas in lage toeren want in lage toeren geef je nog steeds vol gas dus zou die toch net zo veel vol gas moeten verbruiken als vol gas in de hoge toeren of hoe zit dat precies?
langer vertanden wil vaak wel een helpen, anders begrensplaatje weerin je carburateur doen.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3746
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beziene verbruik

Ongelezen bericht door 42 »

Vol gas of half gas, 1:10 is bezopen..dan heb je denk ik ander probleem.
Is die 1:10 idd een idee of weet je het zeker ?
Stijn1601
Derbi fan
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 18:41
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme race 2007

Re: Beziene verbruik

Ongelezen bericht door Stijn1601 »

Ik weet het niet zeker had de tank met zon 4 liter gevuld rondje van 15-20 km gemaakt en als die schuin staat zie ik de bodem van de tank wel flink door gereden dus flink in de toeren vol gas maar zou alsnog denk ik toch iets van 1-15 1-18 moeten halen lijkt mij
Stijn1601
Derbi fan
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 18:41
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme race 2007

Re: Beziene verbruik

Ongelezen bericht door Stijn1601 »

Ik had nog 80cc liggen en wilde een 21 mm kopen maar nu ik dit al zie ben ik dan arm aan de beziene dat is echt niet te betalen met euro 98 en dan 1-8 rijden
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3746
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beziene verbruik

Ongelezen bericht door 42 »

Ik doe 1:18 ofzo denk ik en hou ook niet van half gas.
Ik zou de tank helemaal vullen, 50 km oid rijden, tanken en kijken hoeveel liter er weer bij kan, dan weet je wat.
MennoVE
Beginnende Derbi fan
Berichten: 27
Lid geworden op: di 05 jan 2021, 15:13
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme -05

Re: Beziene verbruik

Ongelezen bericht door MennoVE »

@Stijn1601 een 80cc verbruikt heel veel xD ik sta minimaal 2x per week bij de pomp dus dat gaat wel hard
Stijn1601
Derbi fan
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 18:41
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme race 2007

Re: Beziene verbruik

Ongelezen bericht door Stijn1601 »

Hoeveel denk je ongeveer 1 op ? L
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3746
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beziene verbruik

Ongelezen bericht door 42 »

IK rij sinds kort met een 75cc maar nog met de ori 17,5 carb, merk weinig verschil geloof ik met de 50cc qua verbruik, wat ongeveer 1 op 18 is.
Je carb bepaalt hoeveel benzine er door gaat, niet de cilinder.
En nogmaals ( derde keer ofzo ) : 1 op 10 is niet normaal, als dat echt klopt is er iets mis zoals een lekkende carb o.i.d.
Ga eerst eens meten hoeveel je precies verbruikt, nu gok je maar een eind.
Stijn1601
Derbi fan
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 18:41
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme race 2007

Re: Beziene verbruik

Ongelezen bericht door Stijn1601 »

En welke uitlaat en vertanding en sproeier heb je er in en wat is de top want ik heb vaker gehoord dat het weinig zin heeft om er 80cc op te zetten als je standaard caburateur er op houd
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3746
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beziene verbruik

Ongelezen bericht door 42 »

Ori uitlaat, 17,5 carb, sproeier 100 maar mag nog net wat groter denk ik, twv 11-53.
Top is wind mee 80, anders rond de 75.
Ik heb een MVT 75, erg laagtoerig dus veel koppel, lage topsnelheid.
Maar maakt zeker een verschil ook al wordt ie afgeknepen door de uitlaat en carb, trekt stuk harder en iets hogere top.
Met een 21 zal ik miss 85 doen, uitlaat houdt em nog tegen dan.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Beziene verbruik

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Brandstof verbruik heeft voornamelijk te maken met je carburateur (en eventueel je rechter hand).
Heeft niets te maken met de cilinder o.i.d

Zoals hier gezegd wordt kan een 80cc zelfs zuiniger rijden.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
Davie04
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
Locatie: Heerhugowaard

Re: Beziene verbruik

Ongelezen bericht door Davie04 »

Stijn1601 schreef:Ik weet het niet zeker had de tank met zon 4 liter gevuld rondje van 15-20 km gemaakt en als die schuin staat zie ik de bodem van de tank wel flink door gereden dus flink in de toeren vol gas maar zou alsnog denk ik toch iets van 1-15 1-18 moeten halen lijkt mij
Ga lekker naar de pomp op een dag dat je ffe lekker kan touren, gooi dat ding vol tot die afslaat (niet proberen m voller te gooien dat kan resultaten belemmeren). Je 2 takt vaseline (olie) er bij, en rijden tot je tanklampje begint te knipperen alsof de wereld aan n eind komt. Tank m weer vol tot de pomp afslaat en ga kijken hoeveel km je heb gereden en hoeveel je hebt getankt. Ik heb vandaag bij 94km 4.5 liter getankt met een 50cc.
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
Plaats reactie