Vragen over carburateur en luchtfilter

Algemene vragen over Derbi.
Jasper_
Beginnende Derbi fan
Berichten: 39
Lid geworden op: za 28 nov 2020, 23:48

Vragen over carburateur en luchtfilter

Ongelezen bericht door Jasper_ »

Halo ik heb een derbi drd met een standaard 50cc en een yasuni racing uitlaatmaar ik heb er een paar vragen over.
Ik heb er twee carburateurs bij gekregen een van 17,5 mm (met een sproeier 78) en een van 21mm (allebei van het merk dellortho) op mijn 21 mm carburateur zit een veel te groot sproeier (een sproeier 90) op voor 50cc en denk dat hij daarom onregelmatig loopt. Dus mijn vraag is is het waard om een kleinere sproeier te kopen voor mijn 21 mm. En wat voor voordelen heeft een grote carburateur met dezelfde grootte aan sproeiers? (Ik heb geprobeerd de sproeier van mijn 17,5 mm in de 21mm te doen maar het is heel handig dat de 17,5 mm een 6mm groot spruitstuk gebruikt en de 21 mm een 5 mm groot spruitstuk :wall: .

En ik heb een vraag over het luchtfilter want ik heb heel leuk een nieuw luchtfilter gekocht want de oude was toe aan vervanging maar dan kom je erachter dat het luchtfilter er niet op past omdat de achterveer er tegen aan komt. Wat zou de beste oplossing zijn voor dit probleem ik heb al zitten kijken voor een soort slang die langs mijn veer heen gaat. ( de slang zou ook best veel raarre bochten moeten malen omdat de slang niet links achter mijn veer kan gaan omdat daar mijn uitlaat zit.)
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Vragen over carburateur en luchtfilter

Ongelezen bericht door 42 »

Een 21 is te groot voor een 50cc, zou de 17,5 gebruiken, sproeier mag wss wel stuk groter dan 78.

Luchtfilter zou ik niet weten.
Flexibele slang op internet zoeken met de juiste diameter ofzo.
Jasper_
Beginnende Derbi fan
Berichten: 39
Lid geworden op: za 28 nov 2020, 23:48

Re: Vragen over carburateur en luchtfilter

Ongelezen bericht door Jasper_ »

Ja ik zat ook
42 schreef:Een 21 is te groot voor een 50cc, zou de 17,5 gebruiken, sproeier mag wss wel stuk groter dan 78.

Luchtfilter zou ik niet weten.
Flexibele slang op internet zoeken met de juiste diameter ofzo.
Ja ik zat ook te kijken naar een originele luchtfilter( zoon zwarte doos) alleen moet ik weten of die slang bij een originele luchtfilter linksom van de veer komt of rechtsom(als je van achter kijkt). In verband met mijn uitlaat
immetjes
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 22 jun 2020, 09:59
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Vragen over carburateur en luchtfilter

Ongelezen bericht door immetjes »

Van achter kijkend gaat de luchtfilterslang linksom. Op die slang kun je met een PVC pijpje en wat slangklemmen prima een aftermarket recht luchtfilter monteren. Heb ik ook gedaan. Tie-rapje om filter tegen het frame te trekken en klaar.

Deze bv: https://www.m2trading.com/nl/webshop/mo ... IMQAvD_BwE
Gebruikersavatar
HenkieHans
Schakelrijder
Berichten: 159
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.ph ... 53#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: Vragen over carburateur en luchtfilter

Ongelezen bericht door HenkieHans »

Als dat nou niks is kan je misschien kijken naar een draaibaar/gedraaid spruitstuk waardoor je de carburateur er wat ‘schever’ op kan zetten, waardoor je wat kan spelen met de positie van je filter
Plaats reactie