Schakelwals ring

Algemene vragen over Derbi.
Jonahv
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 07 dec 2020, 22:09
Vervoersmiddel: Derbi senda r-xtreme

Schakelwals ring

Ongelezen bericht door Jonahv »

Beste,

Ik heb een derbi senda-r uit 2005. Deze heb ik 1 jaar geleden gekocht. Nu ben ik bezig met mijn blok te reviseren, ik kan het blok in elkaar zetten, echter loop ik ergens tegen aan. Er hoort volgens mij aan beide kanten tussen de schakelwals een ring te zitten. Deze ontbrak bij mij aan 1 kant. Het schakelde prima zonder ring, kan ik dit zo laten, of is het toch verstandig hier de ring voor aan te schaffen?

M.v.g.
Jonah
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Schakelwals ring

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ja er hoort hier inderdaad wel een ring op te zitten, in zou hem in ieder geval zeker wel monteren.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
gpr050
Tuner
Berichten: 400
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Schakelwals ring

Ongelezen bericht door gpr050 »

Ja op de schakelwals moet aan beide zijden een ring zitten.
Voor de as van de versnellingsbak zelf geldt: De tandwielen op de secundaire as, da’s die waar het ketting tandwiel op gaat, moeten incl ringen minimaal 87.350 en maximaal 87.700mm “dik” zijn. De axiale speling van deze as in het blok moet tussen de 0.2 en 0.4mm liggen. Deze kan je met een schuifmaat meten, als je de versnellingsbak erin hebt zitten en het carter gesloten hebt. Dan kan je aan de koppelingskant de speling van de secundaire as opmeten, door de sec as heen en weer te schuiven.
Plaats reactie