Airsalletje 50

Algemene vragen over Derbi.
Gebruikersavatar
Davie04
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
Locatie: Heerhugowaard

Airsalletje 50

Ongelezen bericht door Davie04 »

Goeedenavond,

Even een paar mooie vraagjes, ik had laatst van een bekende de welbekende Airsal 50 gekocht. Lees dr veel leuke dingen over dat het voor de prijs best mooi spul is, alleen de afwerking viel soms tegen. Nou heeft deze cilinder een hele kleine warmloper gehad volgens hem, hij is toen "professioneel" aangepakt en ziet er erg knap uit (denk ik). Poorten zijn netjes bijgevijld en er zit gewoon een nieuw zuigertje bij.

Nu ga ik er voor zorgen dat de cilinder over een paar weken gaat trouwen met het blok, alleen heb ik zo mijn twijfels over sommige dingen. Ik rij op een DRD Racing uit 08' #85, en nu heeft deze een ander gereviseerd blok gekregen aangezien het oude blok naar de klote was (gedaan door de vorige eigenaar). Dit nieuwe blok heeft een startmotor en is dus volgensmij niet hetzelfde type blok als origineel onder de DRD Racing zit.

Lang verhaal kort, ik wil weten of mijn krukas het trouwen ook zeer leuk gaat vinden of dat deze toch gaat protesteren net na de bruiloft (Grote krak). Ding heeft bijna 17k op de teller staan, ik weet niet hoeveel km het blok heeft gelopen na de revisie en of toen de krukas is vervangen. Kan de cilinder op de krukas zonder problemen? ;D
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
Gebruikersavatar
HenkieHans
Beginnende tuner
Berichten: 205
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.ph ... 53#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: Airsalletje 50

Ongelezen bericht door HenkieHans »

Is dat nieuwe blok gewoon een Derbi NT blok met startmotor (wss gewoon gpr blokkie ofzo dan) of een heel ander type blok? Als het gewoon een Derbi blok is en de krukas heeft maar Max 17k gelopen en is altijd goed onderhouden kan je het best doen, maar voor hetzelfde geldt is hier al het nodige aan gerotzooid, dus zeker weten zul je het nooit.

Maar als ik het zo hoor loopt je blok nu dus prima en geeft de krukas geen problemen met je huidige setup (50cc std neem ik aan), dus het lijkt me sterk dat ie nu opeens gek zal gaan doen. Tis immers maar n airsalletje 50...
Gebruikersavatar
Davie04
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
Locatie: Heerhugowaard

Re: Airsalletje 50

Ongelezen bericht door Davie04 »

Ja klopt zo is dat wel, dacht zelf eerst ook een gpr blok maar deze heeft ook een kickstart en dacht dat de gpr blokjes dat niet hadden. Ik gooi m dr gewoon op en we hopen op t beste :D
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
Plaats reactie