derbi blijft niet lopen

Algemene vragen over Derbi.
Derbimooispul
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 16 okt 2018, 11:44
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 85 anniversary

derbi blijft niet lopen

Ongelezen bericht door Derbimooispul »

Hallo allen,

Ik heb een probleem met mijn derbi (standaard ontgrenst), misschien dat jullie de oplossing weten.
Als de brommer koud is doet hij het goed (gewoon starten, goed stationair lopen etc).
Maar wanneer die warm is niet goed meer, eerst was het probleem dat hij alleen stationair wou uitvallen, maar het wordt steeds erger.
Nu valt die uit op lage toeren, happert soms ook op hoge toeren en dus ook stationair uitvallen. Wanneer die uitgevallen is, is de brommer ook lastig aan te krijgen, wilt niet met kickstart alleen aanrennen wilt, maar ook lastig. Echter is dit dus alleen als die warm is.
Afstelling zou je denken, maar ik heb al van alles geprobeerd qua afstelling.(en tevens als de afstelling niet goed zou zijn dan zou die in principe wel gewoon stationair moeten blijven lopen, dacht ik).
Ik heb de krukaskeerringen al vervangen, op valse lucht gecontroleerd, membraam vervangen, maar dit heeft niet geholpen.
Nu heb ik heb laatst de ontsteking gecontroleerd, daaruit bleek dat de groene draad (magneto supply coil) een te lage weerstand geeft namelijk 508 ohm, moet volgens het handboek 610 ohm zijn. En de rode draad (pick-up coil) geeft een te hoge waarde namelijk 106 ohm moet 80 ohm zijn. Gele draad (lighting coil) geeft wel gewoon een goede waarde.
Weet iemand of met deze waardes mijn ontsteking kapot is of niet? En komt dit overheen met omschrijving die ik geeft over het probleem? Of verdenken jullie iets anders dat ik even moet controleren?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: derbi blijft niet lopen

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Grote kans dat het probleem bij de afstelling van de carburateur zit. Wat is de kleur van de bougie?

Start je hem wel met de choke of zonder choke?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
gpr050
Tuner
Berichten: 400
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: derbi blijft niet lopen

Ongelezen bericht door gpr050 »

Heb je de carburateur al eens goed schoon gemaakt? Het liefst ultrasoon.
Derbimooispul
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 16 okt 2018, 11:44
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 85 anniversary

Re: derbi blijft niet lopen

Ongelezen bericht door Derbimooispul »

bougie is koffiebruin. Ik start hem zonder choke.
Maar als het een afstelling probleem is dan zal die toch niet gelijk uit hoeven te vallen lijkte me?
Ik heb de carburateur wel eens schoongemaakt, maar niet ultrasoon.
Derbimooispul
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 16 okt 2018, 11:44
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 85 anniversary

Re: derbi blijft niet lopen

Ongelezen bericht door Derbimooispul »

Het was de ontsteking
gpr050
Tuner
Berichten: 400
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: derbi blijft niet lopen

Ongelezen bericht door gpr050 »

Mooi dat het probleem opgelost is. En dat je dat nog even laat weten!
Plaats reactie