Koppeling versleten?

Algemene vragen over Derbi.
gillesr
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 21 jun 2021, 16:58
Vervoersmiddel: derbi sdr 2002

Koppeling versleten?

Ongelezen bericht door gillesr »

Hallo, Als ik stil sta kan ik helemaal niet schakelen, ik moet altijd een beetje naar voor of achter gaan om te kunnen schakelen. in deze video https://www.youtube.com/watch?v=PXfI2y9 ... nel=Gilleskan je ook horen dat mijn koppeling plots begint te slippen (of dat denk ik toch). Ook vind ik de koppelingshendel redelijk hard om in te drukken.
gewoon standaard koppeling setje met malossi veren, zou dat helpen? 2003 derbi drd
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Koppeling versleten?

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Hard om in te drukken heeft niks met versleten platen te maken, dan zitten er al stuggere veren in. Daarnaast zijn het allemaal tanden die in/langs elkaar moeten schuiven, het kan zijn dat het net niet lekker zit, als je motor niet draait schakelt hij idd soms moeilijk. Ik ben het ook met je eens dat op de video het lijkt alsof hij door de koppeling heen trekt. Net een Vario spontaan :clap:
Nieuw setje plaatjes zou het moeten verhelpen. Verder zag ik dat je ook van die Ali handvaten hebt, kan zijn dat er een andere hefboom verhouding opzit en dus wat zwaarder gaat. Dat het niet aan de veertjes ligt.
Plaats reactie