Schokbreker zwak

Algemene vragen over Derbi.
white derbi xtreme
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 04 okt 2021, 14:23
Vervoersmiddel: derbi drd xtreme 2017

Schokbreker zwak

Ongelezen bericht door white derbi xtreme »

Hallo mede forum leden,
nadat een vriend van mij een rondje met mijn brommer (derbi DRD senda xtreme 2017) een rondje ging rijden met iemand achterop kwam hij terug zonder achterlicht. wat is er nu gebeurd, zijn ze veel te hard met zijn 2e over een veel te grote drempel gereden en zijn ze met het wiel tegen het achterlicht gezakt. nadat dit was gebeurd is mijn schokbreker nooit meer de oude geworden hij werkt gewoon nog helemaal goed naar mijn weten alleen is hij nu een stuk minder krachtig want als ik nu met iemand achterop rij is de vering er nog wel alleen zakt de kont van de brommer veel te laag en met hobbels schiet het wiel dus tegen het kenteken. hoe kan dit en is dit op te lossen of is mijn schokbreker toch wel afgeschreven. ik dacht zelf misschien is het staal van de veer slap geworden of kan de gasveer lek zijn?
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Schokbreker zwak

Ongelezen bericht door Erwin P »

Het gas gedeelte is hoogst waarschijnlijk lek. Financieel niet de moeite om te redden, beter een nieuwe kopen dus.
white derbi xtreme
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 04 okt 2021, 14:23
Vervoersmiddel: derbi drd xtreme 2017

Re: Schokbreker zwak

Ongelezen bericht door white derbi xtreme »

wat zou u denken van een schokbreker verhoger set toe te voegen een schokbreker dat de kont iets om hoog gaat wat zijn hier de nadelen aan? een nieuwe schokbreker is al snel duur als dit een slechte optie is wat zou dan een goede gasveer zijn om hem mee te vervangen ik heb nu een ollé schokbreker die is niet origineel als ik het goed heb (ik weet er niet zo heel veel vanaf) online kan ik namelijk deze schokbreker niet meer vnden
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Schokbreker zwak

Ongelezen bericht door Erwin P »

De verhoger brengt je weinig en ik heb het altijd link gevonden. Je gaat dan een goedkoop gefabriceerd stukje metaal heel zwaar belasten en je schokdemper blijft lek, dus ook beroerd dempen wat slechte wegligging en bochtengedrag mee brengt.

YSS maakt mooie schokdempers, vaak ook nog wel redelijk betaalbaar en vaak iets beter dan origineel.

Hier een simpel goedkoop ding dat al een heel stuk beter is dan een lekke:
https://josdijkman.nl/schokbreker-mkx-d ... 290mm.html

Zou mooi bestellen en de rekening naar die kameraden doen.

Voor je wat besteld even de maten opnemen, ik heb gewoon je type ingevuld op de website.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Schokbreker zwak

Ongelezen bericht door 42 »

Daarom leen ik mn brommer nooit uit..
Zit weinig anders op dan een nieuwe te kopen idd, anders blijft het slecht rijden.
En de oude gebruiken om je maten mee te slaan :thumbup:
white derbi xtreme
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 04 okt 2021, 14:23
Vervoersmiddel: derbi drd xtreme 2017

Re: Schokbreker zwak

Ongelezen bericht door white derbi xtreme »

is dit een goede schokbreker had eigenlijk wel verwacht dat dit meer zou kosten het mag opzich wel wat meer kosten als dit beter en fijner rijd ik heb nu een lekkere soft schokbreker ik heb een Derbi DRD xtreme 2017 bedankt voor de hulp allemaal trouwens
Laatst gewijzigd door white derbi xtreme op di 05 okt 2021, 10:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Schokbreker zwak

Ongelezen bericht door Erwin P »

42 schreef: di 05 okt 2021, 08:48 Daarom leen ik mn brommer nooit uit..
Zit weinig anders op dan een nieuwe te kopen idd, anders blijft het slecht rijden.
En de oude gebruiken om je maten mee te slaan :thumbup:
Ik leen t alleen uit aan mensen met geld.
Klinkt stom, maar anders werkt ''brokken is dokken'' ook niet.

Vroegah wel eens dit soort gevalletjes bij de hand gehad toen we allemaal 16 waren en geen geld hadden. Wel had iedereen een brommer... Zo werden stukgemaakte onderdelen nog wel eens uitgeruild :mrgreen:
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Schokbreker zwak

Ongelezen bericht door 42 »

white derbi xtreme schreef: di 05 okt 2021, 10:27 is dit een goede schokbreker had eigenlijk wel verwacht dat dit meer zou kosten het mag opzich wel wat meer kosten als dit beter en fijner rijd ik heb nu een lekkere soft schokbreker ik heb een Derbi DRD xtreme 2017 bedankt voor de hulp allemaal trouwens
Deze kun je instellen, goed merk ook https://www.k-parts.nl/schokbreker-yss- ... oEQAvD_BwE

( wel idd eerst kijken of de lengte klopt )
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Schokbreker zwak

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Is dat wel de goede lengte? Prolink moet namelijk 430mm hebben toch? Of heeft 2017 geen pro link meer? Ik weet het even niet meer
white derbi xtreme
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 04 okt 2021, 14:23
Vervoersmiddel: derbi drd xtreme 2017

Re: Schokbreker zwak

Ongelezen bericht door white derbi xtreme »

Hoe zie ik of ik een prolink achterbrug heb?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Schokbreker zwak

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Zo, ook wakker :lol:

Dan heb je een aluminium kleurige achterbrug. En je alles is hé rechthoekig. Ook zit je achterveer dan niet direct op je achterbrug, maar op een "rare driehoek" aan de onderkant van je achterbrug.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Schokbreker zwak

Ongelezen bericht door Erwin P »

Die rare driehoek is je pro-link. Dat is het enige waaraan je het 100% zeker kunt zien.
Plaats reactie