Brommer toeren inmens hoog

Algemene vragen over Derbi.
Matthijs_
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 20 okt 2021, 22:20
Vervoersmiddel: Derbi senda drd x-treme 2011

Brommer toeren inmens hoog

Ongelezen bericht door Matthijs_ »

Hey,

Ik heb laatst mijn prop uit mijn leovince x-fight gehaald en heb hem weer gemonteerd. Toen ik hem startte liep die stationair mooi, maar zodra ik ging rijden klonk het niet best, bij zijn 2de versnellling begon die heel erg te stoteren en viel die bijna uit. Hij moest dus opnieuw worden afgesteld. Ik keek naar de bougie (behoorlijk zwart) en hebeen sproeier 94 vervangen met een 90. Heb daarbij de carbaratuer uit het blok getrokken en de vlotterbak los gehaald. Nu het probleem: toen alles weer in elkaar zat en ik hem aan kickte schoot de brommer gelijk vol in de toeren alsof ik mijn gas hendel vol open trok (zonder dat daadwerkelijk te doen). Ik heb me oorspronkelijke sproeier er weer ingedaan om te kijken of het daar aan lag, maar nee elke keer als ik hem aan kick schiet die vol in de toeren. Ik heb geen idee hoe dit kan (ben dan ook een beginner met aan een brommer sleutelen). Ik heb de gaskabel nooit aangeraakt, alleen een beetje gedraaid aan het stationair schroefje. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Brommer toeren inmens hoog

Ongelezen bericht door 42 »

Dan zal er iets verkeerd zitten, zit de zwarte buitenmantel van de kabel wel goed in in carb ( soms zit ie op de rand ipv in de geleider ), zit de kabel goed, geen rare knikken, hoe zit de gasschuif als je kijkt in de carb, hoor je hem goed op en neer gaan ?
Draai de stationair schroef eens helemaal terug en je luchtstelschroef helemaal in.

En heel erg vreemd trouwens dat je een kleinere sproeier zou moeten als je een uitlaat ontgrensd..dat is totaal onlogisch.
Matthijs_
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 20 okt 2021, 22:20
Vervoersmiddel: Derbi senda drd x-treme 2011

Re: Brommer toeren inmens hoog

Ongelezen bericht door Matthijs_ »

Ja, dat vind ik ook vreemd. Ik ga vandaag kijken hoe die zit. Bedankt
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Brommer toeren inmens hoog

Ongelezen bericht door gpr050 »

Dat je gaskabel niet goed zit is kan de oorzaak zijn. Maar valse lucht ook, heb je misschien de carburateur niet goed in het rubber van het inlaatspruitstuk zitten? of is dat door de de- montage gescheurd?
Matthijs_
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 20 okt 2021, 22:20
Vervoersmiddel: Derbi senda drd x-treme 2011

Re: Brommer toeren inmens hoog

Ongelezen bericht door Matthijs_ »

Jongens bedankt voor jullie hulp. Heb net gekenen en inderdaad was de gaskabel uit de geleider getrokken doordat ik de carb uit het inlaatspruitstuk trok. Zit er weer en en hij pruttelt weer normaal. Stationair loopt die wel prima alleen met rijden totaal niet. Bij sproeier 98 verzuipt die en alles daaronder tot 88 doet die het ook niet goed. Geen vermogen maar wel veel lawaai. Kan niet verder dan zijn 2de versnelling. Lijkt me alleen onlogisch dat ik nog lager moet dan sproeier 88 omdat ik met prop 94 er in had en toen liept die wel alleen had die tussen zijn versnellingen op sommige momenten even een stotter maar daarna trok die als een raket door. Weten jullie misschien wat ik kan doen om hem wel weer goed te laten lopen?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Brommer toeren inmens hoog

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Stotteren halverwege de powerband? Of bovenin?
Matthijs_
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 20 okt 2021, 22:20
Vervoersmiddel: Derbi senda drd x-treme 2011

Re: Brommer toeren inmens hoog

Ongelezen bericht door Matthijs_ »

Was net voor de powerband. Heb nu de powerfilter vervangen voor de standaart luchtslang, sproeier 85 met gasnaald op een na hoogste stand en nu loopt hij netjes. Loopt helaas wel langzamer dan eerst..
Plaats reactie