Dellorto 21mm carburateur aansluitingen

Algemene vragen over Derbi.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Dellorto 21mm carburateur aansluitingen

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Nee
Vaccum trek je brandstofkraan open. Als je ene normaal kraantje erin drukt is alles goed
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Dellorto 21mm carburateur aansluitingen

Ongelezen bericht door 42 »

Er zijn er dacht ik wel met vacuumaansluiting, anders moet je een spruitstuk met dat er op nemen of een handmatige kraan.
Purr0168
Schakelrijder
Berichten: 127
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 21:45
Vervoersmiddel: Aprilia SX50 2020
Locatie: Klundert

Re: Dellorto 21mm carburateur aansluitingen

Ongelezen bericht door Purr0168 »

Ah oke dus alleen als je een handmatige benzinekraan hebt hoef je geen vacuumaansluiting?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Dellorto 21mm carburateur aansluitingen

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Jep
Rickk
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: do 07 mei 2020, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Treme 2005
Honda CRF 450 R 2016 - Gestolen
KTM EXC 125 2010 Redbull ed. 2010

Re: Dellorto 21mm carburateur aansluitingen

Ongelezen bericht door Rickk »

Nou, zit nu weer met een ander probleem. 2 dagen geleden heb ik hem aan het lopen gekregen met flink wat aanrennen. Liep toen erg goed, stukje mee gereden en reed goed. De morgen daarna probeerde ik hem aan te kicken, maar dat bate niet. Kreeg hem met geen mogelijkheid aan, de fiets maar gepakt. Sproeier gewisseld, maar aanrennen en kicken werkte ook niet. Luchtfilter eraf gehaald om te kijken of hij leeg was ivm benzine, was prima. Bougie vonkte goed, en was een heek klein beetje nat, benzine was in orde en lucht kreeg hij ook. Membraam is splinternieuw dus lijkt me sterk dat het kapot is. Iemand een idee?

*Edit, beide "haakse kraantjes" zijn niet afgesloten
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Dellorto 21mm carburateur aansluitingen

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Oke. Het is belangrijk dat je nu een aantal dingen doet. Je geeft namelijk aan dat je compressie, vonk en benzine hebt. Allereerst moet je kijken hoe goed/duidelijk je vonk is. En hoeveel moeite je moet doen voordat je een vonk krijt. Normaal met de hand als de boegie eruit is of echt heel hard moeten duwen met je hand.

Daarna je benzine. Trek je brandstof slang er even af en kijk hoe hard het er uit stroomt. En of het er uit stroomt. Als de benzine goed doorstroomt je carburateur controleren of er geen vuil of shit in zit en of je door de sproeiers etc been kan kijken.
Als laatste kijken naar je afdichtingen(keerringen) misschien is er eentje lek oid(lijkt me stug het is namelijk van de een op de andere dag. Vaak merk je het wel iets van tevoren.
Rickk
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: do 07 mei 2020, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Treme 2005
Honda CRF 450 R 2016 - Gestolen
KTM EXC 125 2010 Redbull ed. 2010

Re: Dellorto 21mm carburateur aansluitingen

Ongelezen bericht door Rickk »

Brommert_01 schreef: do 18 nov 2021, 12:19 Oke. Het is belangrijk dat je nu een aantal dingen doet. Je geeft namelijk aan dat je compressie, vonk en benzine hebt. Allereerst moet je kijken hoe goed/duidelijk je vonk is. En hoeveel moeite je moet doen voordat je een vonk krijt. Normaal met de hand als de boegie eruit is of echt heel hard moeten duwen met je hand.

Daarna je benzine. Trek je brandstof slang er even af en kijk hoe hard het er uit stroomt. En of het er uit stroomt. Als de benzine goed doorstroomt je carburateur controleren of er geen vuil of shit in zit en of je door de sproeiers etc been kan kijken.
Als laatste kijken naar je afdichtingen(keerringen) misschien is er eentje lek oid(lijkt me stug het is namelijk van de een op de andere dag. Vaak merk je het wel iets van tevoren.
Bedankt voor je reactie, brommer loopt intussen weer, behalve dat hij niet in zijn powerband komt, maar dat is ff afstelwerk. Momenteel heb ik geen choke en moet ik mijn hand voor de carb houden om hem aan te krijgen met koud weer (dat was ook de oorzaak dat hij niet starte). De choke komt in orde, nu is het alleen nog even kijken welke sproeier en of het de juiste is ivm afstelwerk.
Plaats reactie