Wil graag nieuwe Dellorto 17.5 carburateur kopen maar welke?

Algemene vragen over Derbi.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Wil graag nieuwe Dellorto 17.5 carburateur kopen maar welke?

Ongelezen bericht door 42 »

Zoiets ? https://www.motorkit.com/nl/carburateur ... -phbg.html

Maar je kan het ook zonder carb verwarming doen, in ons klimaat heeft het weinig effect, dan moet je alleen wel de slangetjes goed afstoppen maar dat spreekt voor zich.
Maar ik zou eerst eens gaan zoeken in afstelling, welke sproeier zit er in nu ?

Ook kan het slkechte starten door andere zaken komen, zou eerst alles uitsluiten voor je een nieuwe carb koopt.

Helpt het als je met choke start ?

Rookt ie erg ?

Vonkt de bougie goed, is die al vernieuwd ?

Edit ; das niet de goeie carb..dat is een opschuif, maar er zijn er vast, zal later nog es zoeken.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Wil graag nieuwe Dellorto 17.5 carburateur kopen maar welke?

Ongelezen bericht door 42 »

Als het witte rook is dan zou het kvs kunnen zijn, misschien lekke koppakking, kan het slechte starten ook verklaren.
Als er net een stuk mee gereden is start ie dan ook slecht ?
Sproeier 88 is een redelijke maat met een prop in de uitlaat..maar kleiner moet ie zeker niet als je bougie lichtbruin is..mag best iets donkerder nog, koffiebruin is ok.

Ben ook verrast dat er geen nieuwe Derbi's meer te koop lijken idd..krijg nou wat..
Je zou een ander merk als Beta kunnen overwegen maar is een hoop geld https://www.fastfuriousscooters.nl/schakelbrommer/

Vreemd dat het rubber gescheurd is, zo oud is ie nog niet.

Je zou ook nog eens het membraan kunnen controleren, kleine kans dat die al versleten is maar je zult dingen uit moeten gaan sluiten als het probleem niet 1 2 3 duidelijk is.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Wil graag nieuwe Dellorto 17.5 carburateur kopen maar welke?

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Heeft de brommer voorheen lang stilgestaan? Het kan zijn dat de vlotterkegel benzine doorlaat n Lange tijd stilstaan. Dat zou met een goedwerkende benzine kraan volgens mij niet moeten kunnen.
Het doet mij in ieder geval denken aan het probleem dat ik herken van een sx50. Daarbij liet de vlotterkegel benzine door, volgens de brommer boer was die aangetast door de E10 en stilstaan. Je kan eventueel proberen de carburateur te reviseren met wat nieuwe pakkingen. Verder met het koude starten, je hebt de hele cilinder laten honen/boren? Is er ook gekeken naar ene passende zuiger/zuigerveer en eventueel een overmaat zuiger?
Het enige dat ik mij namelijk kan voorstellen is dat er
A, een compressie probleem is, gezien het uithonen/boren.
B, Dat er toch benzine in de cilinder druppelt. Er zijn verder geen componenten die warm/koud verschil maken zoals ontsteking. Als die bij een kleine inspanning vonkt (warm/koud) is het goed
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Wil graag nieuwe Dellorto 17.5 carburateur kopen maar welke?

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Heeft de brommer voorheen lang stilgestaan? Het kan zijn dat de vlotterkegel benzine doorlaat n Lange tijd stilstaan. Dat zou met een goedwerkende benzine kraan volgens mij niet moeten kunnen.
Het doet mij in ieder geval denken aan het probleem dat ik herken van een sx50. Daarbij liet de vlotterkegel benzine door, volgens de brommer boer was die aangetast door de E10 en stilstaan. Je kan eventueel proberen de carburateur te reviseren met wat nieuwe pakkingen. Verder met het koude starten, je hebt de hele cilinder laten honen/boren? Is er ook gekeken naar ene passende zuiger/zuigerveer en eventueel een overmaat zuiger?
Het enige dat ik mij namelijk kan voorstellen is dat er
A, een compressie probleem is, gezien het uithonen/boren.
B, Dat er toch benzine in de cilinder druppelt. Er zijn verder geen componenten die warm/koud verschil maken zoals ontsteking. Als die bij een kleine inspanning vonkt (warm/koud) is het goed
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Wil graag nieuwe Dellorto 17.5 carburateur kopen maar welke?

Ongelezen bericht door 42 »

:thumbup:
Purr0168
Schakelrijder
Berichten: 127
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 21:45
Vervoersmiddel: Aprilia SX50 2020
Locatie: Klundert

Re: Wil graag nieuwe Dellorto 17.5 carburateur kopen maar welke?

Ongelezen bericht door Purr0168 »

Succes man hoop geprul lees ik wel!
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Wil graag nieuwe Dellorto 17.5 carburateur kopen maar welke?

Ongelezen bericht door 42 »

Kata schreef: wo 26 jan 2022, 12:17 Kan toch niet de bedoeling zijn dat je bij elke weersverandering een andere sproeier gaat steken?
Bij die nieuwe bedoel je ?
Vaak doen ze er standaard een zo'n klein mogelijke sproeier in om aan de milieunormen te komen...dat die sproeier dan eigenlijk te klein is boeit ze minder blijkbaar.
Plaats reactie