Derbi geeft geen vonken na alles NIEUW!

Algemene vragen over Derbi.
Flavi
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 21 nov 2021, 19:02
Vervoersmiddel: Derbi senda sm xtreme 2009

Derbi geeft geen vonken na alles NIEUW!

Ongelezen bericht door Flavi »

Hallo, ik ben al even op zoek naar mijn probleem. Maar na letterlijk 7 maand geef ik het op. Ik heb een derbi senda sm xtreme 2009 gekocht van ne maat, voor opmaak dus hij reed helemaal ni. Ik heb er al van alles voor gekocht een nieuwe kabelboom, 4x cdi, contactslot, ontsteking (helemaal, de spoel de plaat) bougie kabels/doppen. En nog altijd niks, ik heb de grondkabels na gekeken en niks. Ik heb em vandaag voor de laatste keer helemaal uiteen gedaan dus alleen de kader, blok en kabelboom + cdi.... En zo alleen de noodzakelijke dinge verbonden dat mij vonken zou moete geven. En er gebeurt gewoon HELEMAAL NIKS. weet iemand wat het zou kunnen zijn? Batterij en zo is ook opgeladen geweest dus de lampjes op mijn stuur gingen wel aan.
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Derbi geeft geen vonken na alles NIEUW!

Ongelezen bericht door gpr050 »

Heb je de run/stop schakelaar op je stuur wel in de goede (RUN) stand staan?
Heb je deze al na gekeken of die schakelaar goed functioneert, geen sluiting/kabelbreuk?
Levert de groene draad vanaf de ontsteking tijdens het starten voldoende AC spanning (>100VAC)
Heeft de ontsteking en het motorblok goede massa/aarding
Is het contactslot op de juiste manier aangesloten? Als de (groene) draad vanaf de cdi naar het contactslot ergens massa kontakt maakt of verkeerd is aangesloten, zal’ie niet vonken.
Kabelbreuk, AC spanning en massa kun je mbv een multimeter checken.
Laatst gewijzigd door gpr050 op di 23 nov 2021, 07:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Derbi geeft geen vonken na alles NIEUW!

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Dus je krijgt geen vonk?
Hoe ver rijkt je t chemische kennis? Is dit de eerste keer dat je dit doet?
Heb je bijvoorbeeld alles goed geaard? Heb je de kabels goed om aangesloten?
Je contactslot aangesloten? En is je contactslot goed?
Plaats reactie