Derbi start niet meer, rijdend weggezet

Algemene vragen over Derbi.
Sebasje
Beginnende Derbi fan
Berichten: 29
Lid geworden op: di 02 nov 2021, 19:30
Vervoersmiddel: Derbi

Derbi start niet meer, rijdend weggezet

Ongelezen bericht door Sebasje »

Hallo mensen,

Dit bericht omdat de mensen waar ik het al aan heb gevraagd niet echt weten wat er is.

Donderdag avond heen en weer gereden naar training, thuis gewoon weer neergezet en benzinekraantje dichtgedaan. Zondag ochtend wilde ik naar werk maar toen startte hij niet meer. Betreft een derbi senda 08, std carb, std luchtfilter, spr 95, airsal 50, leovince bovenlangs.
Hij vonkt, hij krijgt benzine, mengverhouding is 1:50, koeling doet het helemaal, compressie is er. Iemand zei lekke veer? maar dit lijkt mij sterk als ik er gewoon mee gereden heb? Nieuwe bougie deed ook niks. Carb schoongemaakt ook niks veranderd. Aanlopen werkt ook niet.

Iemand enig idee of het dan toch de zuigerveer is? Wil niet een nieuwe cilinder kopen en dan alsnog niks opschieten.
Alvast bedankt voor de reacties

Edit:
Heb mijn oude originele 50cc geprobeerd, aardig meer compressie. Maar nogsteeds wil hij niet starten.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi start niet meer, rijdend weggezet

Ongelezen bericht door 42 »

Zit er al een paar dagen regelmatig op te broeden maar ik kan weinig verzinnen, je hebt alle voor de hand liggende dingen al geprobeerd.
Weet je zelf al iets meer ?
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Derbi start niet meer, rijdend weggezet

Ongelezen bericht door gpr050 »

Dat is idd een apart verhaal. Als het zo onduidelijk is wat de oorzaak van het probleem is, is het lastig om zo op afstand daar een duidelijk antwoord op te hebben. Ik denk dat jij zelf al goed begonnen bent: uitwisselen van componenten, zoals cilinder, carburateur en ontsteking. Hopelijk heb je de mogelijkheid om ze te lenen zodat je steeds iets kunt proberen en uitsluiten.
Sebasje
Beginnende Derbi fan
Berichten: 29
Lid geworden op: di 02 nov 2021, 19:30
Vervoersmiddel: Derbi

Re: Derbi start niet meer, rijdend weggezet

Ongelezen bericht door Sebasje »

Zal vast valse lucht zijn, maar ik verkoop hem. zaten nog wel aardig wat kuurtjes aan.
tot op heden dus geen idee wat het is. heb gewoon te weinig tijd om er naar te kunnen kijken.
enige wat ik dacht nog was valse lucht zuigen en dat ivm het slechte weer zal best kunnen zijn met het niet willen starten.

Bedankt voor jullie reacties
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Derbi start niet meer, rijdend weggezet

Ongelezen bericht door Erwin P »

Hij krijgt benzine, maar genoeg is de vraag.

Maak de carburateur eens open en goed schoon.

Als test kun je ook een busje startpiloot/remreiniger pakken en in de carb blazen zonder luchtfilter. Als hij dan even aanslaat is het doorgaans een benzine probleem.
Plaats reactie