Brommer wil niet meer starten

Algemene vragen over Derbi.
martijnvh
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 14 dec 2021, 17:14
Vervoersmiddel: Derbi GPR 50

Brommer wil niet meer starten

Ongelezen bericht door martijnvh »

Afgelopen donderdag heb ik net voor het tankstation mijn tank helemaal leeg gereden. dus heen gelopen en vol gegooid. vrijdags gewoon mee gereden niks aan de hand startte in 1x geen gek geluid of iets. zaterdag stil gestaan. zondag ik start hem gewoon zoals altijd in 1 maar dan ik wil weg rijden en hij trekt heel zwaar op. op schakelen naar zn 3e versnelling en wil niet meer harder al 30 lopen na 20m blijf ik gas geven maar hij reageert er niet op...
gewoon met kickstart weer wezen starten na paar keer deed ie het weer. ff laten draaien ik dacht gaat wel weer dus weer gereden maar naar 3 seconden ja hoor staat ie weer stil.

ik denk ligt aan de carb of de filter vandaag uit elkaar gehaald maar alles zag er goed en schoon uit niks verstopt of iets. bougie zag er ook goed uit had een mooie kleur. de benzine kraan liep ook zodra je er lucht in spoot liep de benzine er mooi uit.

alles weer in elkaar gezet met kickstart geen reactie. 2,3 x aangelopen toen startte die eindelijk maar weer het zelfde probleem geen mooi geluid zoals altijd maar wat zwaar en bleef iets hoog in de toeren zitten leek het. na een paar seconden viel die weer uit zoals zondag.

kan iemand mij hierbij helpen waar ligt dit aan en wat kan ik nog doen?????
Gebruikersavatar
Davie04
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
Locatie: Heerhugowaard

Re: Brommer wil niet meer starten

Ongelezen bericht door Davie04 »

Staat je choke nog aan? :)
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
martijnvh
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 14 dec 2021, 17:14
Vervoersmiddel: Derbi GPR 50

Re: Brommer wil niet meer starten

Ongelezen bericht door martijnvh »

Davie04 schreef: wo 15 dec 2021, 08:58 Staat je choke nog aan? :)
Nee staat gewoon uit
Jonahv
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 07 dec 2020, 22:09
Vervoersmiddel: Derbi senda r-xtreme

Re: Brommer wil niet meer starten

Ongelezen bericht door Jonahv »

Misschien kijken naar wat de vonk doet. Ik heb hetzelfde gehad. De ontsteking liet zijn laatste levens tekens merken door slechte en te weinig vonken.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Brommer wil niet meer starten

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Het symptoom en het feit dat je tank leeg is moet je even je slangen van de carb halen en zuigen aan die van de vacuüm. Dan zie je of er aan de benzine kant brandstof uit komt of dat daar iets voor het filtertje zit omdat je de rank helemaal leeg hebt gehad. Als dat ik is even je vonk checken.
Plaats reactie