Opgelost! Stage6 cilinder OT koppakking nodig(kvs lekt het blok in)

Algemene vragen over Derbi.
SamHermans
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: do 25 nov 2021, 00:06
Vervoersmiddel: Tomos A35
Derbi Senda SM

Opgelost! Stage6 cilinder OT koppakking nodig(kvs lekt het blok in)

Ongelezen bericht door SamHermans »

Beste derbi rijder,

Ik zit met een vraag. Ik heb een OT derbi blok. Toen ik hem kocht zat er een 70cc kit op(zonder koppakking). Nu heb ik een nieuwe 50cc gekocht: https://www.k-parts.nl/cilinder-stage6- ... -2006.html

Deze heb ik gemonteerd(zonder koppakking, was ook niet meegeleverd) en de derbi toen gestart(zonder kvs). Na een aantal keer kicken starten hij mooi dus prima. De volgende dag kvs erin gedaan maar hij startte niet meer, dus cilinder er af gehaald en ja, er zat water in. Dus dit droog gemaakt en kvs even leeg laten lopen. Toen dacht ik, kan dat komen doordat er geen koppakking in zit, dus dat besteld. Dit vandaag er op gezet (zonder kvs) en hij startte niet. Het ziet er ook raar uit als de koppakking op de cilinderkop zit(wel gewoon voor OT type) maar het lijkt voor mij alsof als ik de kvs aan sluit er gewoon water uit de zijkant van de cilinder gaat komen, omdat het niet precies goed afsluit. Dus ik heb de koppakking er weer uit gehaald om even te testen en hij liep gewoon weer. In de cilinderkop zitten trouwens rubberen afdichtingen(4 kleine ringen voor bij de tapeinden, 1 grotere ring om de zuiger als het waren en nog een grote ring aan de buitenkant (ter vervanging van de koppakking denk ik?) Nu is dus mijn vraag: hoort er op mijn cilinder een koppakking, aangezien het bij de 70cc er ook niet op zat en deze geen kvs in het blok lekte? Of moet ik een ander soort pakking hebben?
Link voor pakkingset die ik gekocht heb: https://www.k-parts.nl/pakkingset-dmp-5 ... koeld.html
Laatst gewijzigd door SamHermans op di 04 jan 2022, 13:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Stage6 cilinder OT koppakking nodig ?

Ongelezen bericht door 42 »

Das niet de juiste pakkingset, de stage 6 heeft een andere grote rubber pakking https://www.k-parts.nl/pakkingset-stage ... gIagfD_BwE
SamHermans
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: do 25 nov 2021, 00:06
Vervoersmiddel: Tomos A35
Derbi Senda SM

Re: Stage6 cilinder OT koppakking nodig ?

Ongelezen bericht door SamHermans »

Ja die rubberen ringen zaten er standaard bij die zitten er netjes in. Voetpakking zat er ook standaard bij dus die zit er ook op maar geen koppakking, daarom had ik die set besteld omdat ik dacht dat die eronder moest.

Ik heb net nog even op internet gezocht en kan nergens vinden dat bij cilinderkoppen met groeven(voor die rubberen ringen) mensen koppakkingingen gebruiken, dus neem aan dat je die hier dan niet voor nodig hebt? Ik ga waarschijnlijk hittebestendige vloeibare pakking erbij doen om het goed af te dichten.
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Stage6 cilinder OT koppakking nodig ?

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Die rubberen dingen zijn de koppakkingen
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
SamHermans
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: do 25 nov 2021, 00:06
Vervoersmiddel: Tomos A35
Derbi Senda SM

Re: Stage6 cilinder OT koppakking nodig ?

Ongelezen bericht door SamHermans »

oké bedankt! Dan zal ik toch iets net niet helemaal goed gedaan hebben bij het aandraaien, misschien een verknelling van een ring ergens waardoor er water doorheen gekomen is.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Stage6 cilinder OT koppakking nodig ?

Ongelezen bericht door 42 »

Nee..als je die dmp set gebruikt hebt dan heb je niet de juiste rubber koppakking.
Kijk naar het verschil met de link die ik postte, de dmp is gewoon rond en de stage6 heeft een uitstulping, is niet perfect rond.
SamHermans
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: do 25 nov 2021, 00:06
Vervoersmiddel: Tomos A35
Derbi Senda SM

Re: Stage6 cilinder OT koppakking nodig ?

Ongelezen bericht door SamHermans »

Ik bedoelde, ik gebruik gewoon de meegeleverde rubberen ringen van de stage6 cilinder zelf, de goeie dus. Die dmp set was dus een miskoop. Maar bedankt!
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Stage6 cilinder OT koppakking nodig ?

Ongelezen bericht door 42 »

Aha..op die manier.
Dan kan dat t probleem niet zijn nee.
Draai je de boel vast met een momentsleutel of uit de losse pols ?
SamHermans
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: do 25 nov 2021, 00:06
Vervoersmiddel: Tomos A35
Derbi Senda SM

Re: Stage6 cilinder OT koppakking nodig ?

Ongelezen bericht door SamHermans »

Ik heb er nu een laag vloeibare pakking bij gedaan en ga morgen kijken of dat dicht blijft. Aandraaien doe ik uit de losse pols, ik ga binnenkort een momentsleutel komen. Heb al wel wat ervaring en maar beter is natuurlijk een momentsleutel. Misschien niet alles precies gelijk aangedraaid dan waardoor het niet 100% af sloot.
SamHermans
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: do 25 nov 2021, 00:06
Vervoersmiddel: Tomos A35
Derbi Senda SM

Re: Stage6 cilinder OT koppakking nodig ?

Ongelezen bericht door SamHermans »

Update: net alvast kvs er in gegoten terwijl de brommer liep, na 5 minuten niet meer aan te kicken dus cilinder er afgehaald en er zat weer water in…. Net weer met de compressor er uit gespoten. De voetpakking was ook zeiknat.

Vloeibare pakking had ik bij gespoten op de cilinderkop bij de rubberen ring voor de zuigerafdichting. Misschien dat het via de kleine rubberen ringen van de draadeinden erin gezeken is? Dat ik die nog met vloeibare pakking af moet dichten extra? Zou natuurlijk eigenlijk niet moeten maar de ringen zitten 100% goed in de kop.
Plaats reactie