overloop

Algemene vragen over Derbi.
Gertjan Rabe
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 26 dec 2021, 16:50
Vervoersmiddel: Derbi senda

overloop

Ongelezen bericht door Gertjan Rabe »

Hallo allemaal,
ik heb een derbi senda met het oude type blok
alles is nieuw. blok is net gereviseerd
ik heb alleen een probleem met mijn carberateur namelijk een polini 21mm.
wij dachten hem aan te sluiten, en de afdicht dopjes op de juiste plek te plaatsen.
maar toen wouden we hem starten, toen stationeer afgesteld ging allemaal vlekkeloos .
alleen op een gegeven moment lag er een plasje benzine op vloer, na onderzoek blijkt dit uit het onderste gat van het carberateurtje te komen, ook wel bekend als overloop?
mijn vader zei dan moeten we die afdichten waarop ik zei er stroomt niet voor niks benzine uit. ik kan alleen niet vinden waarom??
dus kan iemand mij uitleggen wat dit betekend/ hoe dit verholpen kan worden?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: overloop

Ongelezen bericht door 42 »

Waarschijnlijk blijft je vlotter dan hangen of de vlotternaald staat te laag of is vuil waardoor de benzinetoevoer niet stopt als je vlotterkamer vol is.
Als je zoals je vader zegt dat afdicht dan loopt heel je carter op een gegeven moment vol met benzine..niet aan te raden ;)

Maar je moet wel zeker weten dat het de overloop is..foto van welk gaatje je precies bedoeld zou handig zijn.
Gebruikersavatar
mikevdweele
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 11:32
Vervoersmiddel: - **Verkocht** Derbi drd evo limited edition #075/999 met SCR Corse Chrome bovenlangs.
- Beta RR Track 50 2021

Re: overloop

Ongelezen bericht door mikevdweele »

Een volgelopen carter met benzine is inderdaad niet bepaald aan te raden. Als je hem dan probeert te starten met aanrennen dan vind je drijfstang dat niet zo leuk (uit ervaring). Dan komen ze er krom uit te zien :sad: wat een hoop geld gaat kosten door zoiets kleins.
Jouke R.
Derbi fan
Berichten: 54
Lid geworden op: do 01 okt 2020, 12:41
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Pro 2015
Tomos quadro 65cc
Kawasaki KSF 250
Puch Maxi
Ex: Suzuki RM 125
Ex: Spartamet 1991
Ex: Suzuki TSX 70cc
Ex: Kawasaki KX80
Ex: Honda MTX 80cc
Ex: Suzuki LT 160
Ex: Loncin 110cc
Ex: Eton Viper 90cc
Ex: Minibike

Re: overloop

Ongelezen bericht door Jouke R. »

Of een brommer die in de fik vliegt door de benzine uit het carter proberen te kicken :wall:
Plaats reactie