Crossbanden aprillia sx50

Algemene vragen over Derbi.
Masje110
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: za 19 jun 2021, 17:34
Vervoersmiddel: Aprillia sx50 factory 2020 E4

Crossbanden aprillia sx50

Ongelezen bericht door Masje110 »

hallo,

Ik wil graag crossbanden steken op mijn aprillia sx50, maar ik weet niet goed welke velgen en welke banden ik precies moet gebruiken.
Wat raden jullie aan?

MVG
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Crossbanden aprillia sx50

Ongelezen bericht door Erwin P »

De velgen van een Aprilia RX van na 2006 zouden de voorkeur hebben. Wel je km-teller daarna kloppend maken, kan op het dashboard.
Een Derbi Senda/DRD uit dezelfde bouwperiode zou ook moeten passen.

En ja banden, daar is heel veel keuze in en is afhankelijk van wat je van plan bent. Waarmee wil je er gaan rijden?

Als je maar af en toe het zand in wil kun je ook grovere banden op je 17' SM set leggen natuurlijk!

Edit:
Origineel hadden de RX'en uit die tijd Mitas Rockrider mc23 er onder liggen, goede banden met veel grip onverhard.
Als je niet zoveel in mul zand zit en je wat goedkoper wilt kun je voor de Kenda K270 gaan, wat stabieler op straat en nog goedkoper ook.
Voor echte crossbanden kun je een voorband van een crossmotor/enduro pakken. Achterop moet je dan even zoeken op iets grofs. 24MX heeft daar veel van.
Masje110
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: za 19 jun 2021, 17:34
Vervoersmiddel: Aprillia sx50 factory 2020 E4

Re: Crossbanden aprillia sx50

Ongelezen bericht door Masje110 »

Erwin P schreef: ma 17 jan 2022, 16:21 De velgen van een Aprilia RX van na 2006 zouden de voorkeur hebben. Wel je km-teller daarna kloppend maken, kan op het dashboard.
Een Derbi Senda/DRD uit dezelfde bouwperiode zou ook moeten passen.

En ja banden, daar is heel veel keuze in en is afhankelijk van wat je van plan bent. Waarmee wil je er gaan rijden?

Als je maar af en toe het zand in wil kun je ook grovere banden op je 17' SM set leggen natuurlijk!

Edit:
Origineel hadden de RX'en uit die tijd Mitas Rockrider mc23 er onder liggen, goede banden met veel grip onverhard.
Als je niet zoveel in mul zand zit en je wat goedkoper wilt kun je voor de Kenda K270 gaan, wat stabieler op straat en nog goedkoper ook.
Voor echte crossbanden kun je een voorband van een crossmotor/enduro pakken. Achterop moet je dan even zoeken op iets grofs. 24MX heeft daar veel van.
Dat is inderdaad een goed idee, heb je enig idee waar ik deze velgen goedkoop kan vinden?
En qua banden is het vooral voor in het bos dus ik denk dat ik beter iets neem van op 24MX.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Crossbanden aprillia sx50

Ongelezen bericht door Erwin P »

Beetje bladeren? Zandpaden? Blubber? Rots? Wat voor ondergrond hebben jullie?

Die wielen kun je eigenlijk alleen relatief goedkoop halen op marktplaats.
Nieuw kosten net geen €1400 samen.

Als je geen grote obstakels hebt kun je ook 2x 17' crossbanden zoeken in de juiste breedte. 21' voorop is vooral fijn als je over wat boomstammen enz moet.
Masje110
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: za 19 jun 2021, 17:34
Vervoersmiddel: Aprillia sx50 factory 2020 E4

Re: Crossbanden aprillia sx50

Ongelezen bericht door Masje110 »

Erwin P schreef: ma 17 jan 2022, 17:15 Beetje bladeren? Zandpaden? Blubber? Rots? Wat voor ondergrond hebben jullie?

Die wielen kun je eigenlijk alleen relatief goedkoop halen op marktplaats.
Nieuw kosten net geen €1400 samen.
Ja zulke dingen en misschien wel wat ruiger terein dan dat ook, gewoon een questie dat ik niet vast kom te zitten :D
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Crossbanden aprillia sx50

Ongelezen bericht door Erwin P »

Nouja kijk, echt grove noppen rijden helemaal ruk op de weg en zijn binnen 1500 km op. En onder de 1000 km is er al minder van over dan iets minder grof.
Dure hobby als je m dus ook voor school/woon-werk gebruikt.
Plaats reactie