Koppeling ontkoppeld niet

Algemene vragen over Derbi.
Marijn Vis
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 27 feb 2022, 21:33
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50

Koppeling ontkoppeld niet

Ongelezen bericht door Marijn Vis »

Ik heb een weekje geleden mijn blok-olie ververst met 10w40. Er stond op de fles dat het voor gescheiden schakelbak was, ik dacht dat het niet zou uitmaken en heb het er toch in gedaan.

Ik heb er een week probleemloos mee gereden en nergens last van gehad. Toen ik 2 dagen terug echter een rondje ging doen ontkoppelde de koppeling niet meer. Ik had de brommer eerst laten opwarmen in stationair en toen ik de koppeling inkneep en hem in zijn 1 zette gaf hij een schok en viel meteen uit. Na een tijd kijken was ik erachter gekomen dat wanneer ik mijn koppeling intrek, de koppeling niet ontkopeld en daarom als ik hem in zijn 1 zet uit valt.

Ik dacht aan een plakkende koppeling dus heb nu goede olie erin gedaan (putoline 10w40) en de koppelingsplaten schoongemaakt. Toen ik het net weer ging proberen had ik helaas nog steeds hetzelfde probleem. Het ligt NIET het koppelingspookje dat niet ver genoeg wordt ingetrokken. Ik heb met een tang hem helemaal ingeduwd, verder als met de hendel, en dit gaf hetzelfde resultaat.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen??
Plaats reactie