derbi wilt maar niet starten

Algemene vragen over Derbi.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: derbi wilt maar niet starten

Ongelezen bericht door 42 »

Heb je bovenstaande adviezen allemaal geprobeerd ?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: derbi wilt maar niet starten

Ongelezen bericht door 42 »

Je zou ook nog es kunnen proberen met remreiniger inspuiten, eventueel met boormachine op vliegwiel.
Komt er nog steeds benzine in uitlaat ?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: derbi wilt maar niet starten

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Wat is de complete set-up überhaupt? En wat heb je aan het blok aangepast?

Welke carb heb je? 16,5 zoals eerder vermeld lijkt mij stug. En welke sproeier?

Heb je de vonk getest?
rens_Boon
Beginnende Derbi fan
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 27 mar 2022, 21:10
Vervoersmiddel: derbi senda sm xtreme 2009

Re: derbi wilt maar niet starten

Ongelezen bericht door rens_Boon »

Brommert_01 schreef: wo 13 jul 2022, 18:47 Wat is de complete set-up überhaupt? En wat heb je aan het blok aangepast?

Welke carb heb je? 16,5 zoals eerder vermeld lijkt mij stug. En welke sproeier?

Heb je de vonk getest?
Sorry ik zie net dat ik bij de maat van carb typ foutje heb gemaakt het is een 17,5 mm met 50 cc sproeier maat 84

Wat ik aan het blok heb gedaan is eigenlijk niets alleen andere cilinderkitje en nieuw spruitstuk (de oude had ik gesloopt :thumbdown: ) en nieuwe olie voor de rest niks
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: derbi wilt maar niet starten

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Oke. Welke uitlaat heb je verder? Heb je een standaard dluchtfilter en heb je alle pakkingen goed gedaan?

Draai je bougie er ff uit, houd het puntje tegen je cilinder aan, en trap dan. Kijk of je een vonk hebt. Daarna draai je je bougie erin, trap je 10x en kijk je of je bougie goed nat is.
rens_Boon
Beginnende Derbi fan
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 27 mar 2022, 21:10
Vervoersmiddel: derbi senda sm xtreme 2009

Re: derbi wilt maar niet starten

Ongelezen bericht door rens_Boon »

Uitlaat net nieuw leovince x-flight luchtfilter is een powerfilter want originele paste niet meer door spruitstuk en welke pakkingen bedoel je precies? Bougie net eruit gedraait en vonkte best sterk( was een donkerblauwe vonk)
Morgen ga ik verder en zal ik kijken of die nat word
rens_Boon
Beginnende Derbi fan
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 27 mar 2022, 21:10
Vervoersmiddel: derbi senda sm xtreme 2009

Re: derbi wilt maar niet starten

Ongelezen bericht door rens_Boon »

Brommert_01 schreef: za 23 jul 2022, 20:25 Oke. Welke uitlaat heb je verder? Heb je een standaard dluchtfilter en heb je alle pakkingen goed gedaan?

Draai je bougie er ff uit, houd het puntje tegen je cilinder aan, en trap dan. Kijk of je een vonk hebt. Daarna draai je je bougie erin, trap je 10x en kijk je of je bougie goed nat is.
Heb net getrapt bougie helemaal droog nou zie ik ook dat ik een andere bougie heb dan dat 42 aanrade ik hrb een BPR7EIX
RiccoBeekman
Schakelrijder
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 14 feb 2022, 18:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2003

Re: derbi wilt maar niet starten

Ongelezen bericht door RiccoBeekman »

rens_Boon schreef: zo 24 jul 2022, 14:09
Brommert_01 schreef: za 23 jul 2022, 20:25 Oke. Welke uitlaat heb je verder? Heb je een standaard dluchtfilter en heb je alle pakkingen goed gedaan?

Draai je bougie er ff uit, houd het puntje tegen je cilinder aan, en trap dan. Kijk of je een vonk hebt. Daarna draai je je bougie erin, trap je 10x en kijk je of je bougie goed nat is.
Heb net getrapt bougie helemaal droog nou zie ik ook dat ik een andere bougie heb dan dat 42 aanrade ik hrb een BPR7EIX
Vonkt ie wel?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: derbi wilt maar niet starten

Ongelezen bericht door 42 »

Euj..das ook zo'n pretentieuze iridium bougie, lol.
Maar duidelijk wel een andere dan die van mij idd, weet niet of deze wel geschikt is voor een brommert.
Als ik kijk waar die voor geschikt is zie ik dit staan TOEPASBAAR op o.a.:
Daihatsu Fiat Honda Mazda Mitsubishi Nissan Renault Saab Suzuki VW Audi

Maar zelfs al is het wel een bruikbare dan moet ie toch echt wel nat worden van benzine dus daar zit sowieso een probleem.
rens_Boon
Beginnende Derbi fan
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 27 mar 2022, 21:10
Vervoersmiddel: derbi senda sm xtreme 2009

Re: derbi wilt maar niet starten

Ongelezen bericht door rens_Boon »

42 schreef: zo 24 jul 2022, 15:15 Euj..das ook zo'n pretentieuze iridium bougie, lol.
Maar duidelijk wel een andere dan die van mij idd, weet niet of deze wel geschikt is voor een brommert.
Als ik kijk waar die voor geschikt is zie ik dit staan TOEPASBAAR op o.a.:
Daihatsu Fiat Honda Mazda Mitsubishi Nissan Renault Saab Suzuki VW Audi

Maar zelfs al is het wel een bruikbare dan moet ie toch echt wel nat worden van benzine dus daar zit sowieso een probleem.
Ik heb nieuwe bougie bestelt(de goede) als ik zo de omschrijvingen hoor dan lijkt het alsof die in een auto ofz hoort en ik zal vanavond ff benzine halen en helemaal voltanken en mog een keer proberen
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: derbi wilt maar niet starten

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Je moet even de carburateur eraf halen. Dan je vacuüm krant testen. Onderste slangetje in een fles, aan de bovenste even zuigen, dan komt er uit de onderste benzine. Als dit werkt vlotter al van de carb, dan zit je vlotter kegel vast.
rens_Boon
Beginnende Derbi fan
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 27 mar 2022, 21:10
Vervoersmiddel: derbi senda sm xtreme 2009

Re: derbi wilt maar niet starten

Ongelezen bericht door rens_Boon »

Brommert_01 schreef: do 28 jul 2022, 12:47 Je moet even de carburateur eraf halen. Dan je vacuüm krant testen. Onderste slangetje in een fles, aan de bovenste even zuigen, dan komt er uit de onderste benzine. Als dit werkt vlotter al van de carb, dan zit je vlotter kegel vast.
Ik heb het geprobeert maar snap het niet echt, ik heb niet veel verstand ervan en denk dat ik mijn slangetjes helemaal niet goed heb zitten zou je mij kunnen vertellen waar overal slangetjes tussen moeten zitten???
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: derbi wilt maar niet starten

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Er zitten er 2 aan de brandstof tank. Die zitten op je carburateur. Die moet je beide even van de carburateur loshalen. Die w slangen zitten hoogstwaarschijnlijk een een metalen "brandstofkraan". Kijken welke de bovenste van de 2 is, als je hieraan zuigt komt er uit de onderste benzine
Plaats reactie