Vraag over Derbi Senda X-Treme

Algemene vragen over Derbi.
quintenbuijs
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 17 jun 2022, 22:17
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme

Vraag over Derbi Senda X-Treme

Ongelezen bericht door quintenbuijs »

Hoi, Ik heb een Senda Derbi X-Treme opgevoert naar een 70CC en nu is de vraag, Als ik ermee op de crossbaan zou gaan en over heuvels heen ga springen, valt de brommer dan uit elkaar of? Want ben er een beetje bang voor daarom deze vraag dit is namelijk mijn eerste brommer, Heb wel crossmotors gehad in het verleden maar een brommer is voor mij iets nieuws.
RiccoBeekman
Schakelrijder
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 14 feb 2022, 18:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2003

Re: Vraag over Derbi Senda X-Treme

Ongelezen bericht door RiccoBeekman »

quintenbuijs schreef: vr 17 jun 2022, 22:19 Hoi, Ik heb een Senda Derbi X-Treme opgevoert naar een 70CC en nu is de vraag, Als ik ermee op de crossbaan zou gaan en over heuvels heen ga springen, valt de brommer dan uit elkaar of? Want ben er een beetje bang voor daarom deze vraag dit is namelijk mijn eerste brommer, Heb wel crossmotors gehad in het verleden maar een brommer is voor mij iets nieuws.
Is ie op kenteken? Dan gewoon niet doen. Zonde vind ik zelf. Zou niet zomaar breken of dergelijk.
quintenbuijs
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 17 jun 2022, 22:17
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme

Re: Vraag over Derbi Senda X-Treme

Ongelezen bericht door quintenbuijs »

Maar is het wel mogelijk? Want is wel op kenteken, want zou wel eens geinig zijn met een paar maten met onze brommers op een crossbaan.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Vraag over Derbi Senda X-Treme

Ongelezen bericht door 42 »

Ik denk dat er met brommer vermogen en brommervering weinig aan gaat zijn eigenlijk.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Vraag over Derbi Senda X-Treme

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Ik denk het ook. Heb vroeger nog wel ns met mijn Honda MT50 naar een plaats geweest aan een oude bunker waar je met de fiets mooi over bergjes en dalen kon rijden. Daar kon je ook leuke dingen doen met de brommer.
Dat was echt wel redelijk hard aangereden zand. Later met een crossmotor ook regelmatig op een crossterrein gereden en ook leuke tijden gehad.

Maar ik denk dat je, zoals 42 al aangeeft, met je brommer op een echt crossterrein rijden (met los/mul zand) er geen lol te beleven is. Je brommer gaat ten 1e amper vooruit te branden zijn en je vering is (moest je toch een redelijke sprong kunnen maken) niet geschikt voor zo'n zaken.
Plaats reactie