Nieuwe zuiger geen compressie

Algemene vragen over Derbi.
henkiespanken13454
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 17:34
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM50

Nieuwe zuiger geen compressie

Ongelezen bericht door henkiespanken13454 »

Hoi allemaal,

Ik heb mijn zuiger vervangen omdat de oude zuigerveren slecht waren maar ik heb geen compressie nu. Ik kan de kickstart met hand rond laten gaan en voel ietsje tegendruk. Toen ik de uitlaat eraf had hoorde je iets geplop maar niet zo hard als het normaal hoort. Aan welke dingen kan het nog meer liggen want de zuiger en cilinder zijn in nieuwstaat. Alvast bedankt
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Nieuwe zuiger geen compressie

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Heb je gekeken welke maat er eerst inzat? Je compressie kan helaas aan weinig a.ders liggen. Dan de afdichting tussen cilinder+kop en zuiger+veren
RiccoBeekman
Schakelrijder
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 14 feb 2022, 18:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2003

Re: Nieuwe zuiger geen compressie

Ongelezen bericht door RiccoBeekman »

Brommert_01 schreef: za 06 aug 2022, 20:58 Heb je gekeken welke maat er eerst inzat? Je compressie kan helaas aan weinig a.ders liggen. Dan de afdichting tussen cilinder+kop en zuiger+veren
Had zelf geen compressie meer omdat mijn krukas tandwiel versleten was ;)
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Nieuwe zuiger geen compressie

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Dus als je krukastandwiel versleten is heb je geen compressie?

Kan zijn dat ik je verkeerd begrijp maar ik snap het verband niet. Als je krukas ronddraait en je zuiger gaat op en neer moet je compressie krijgen. Gaat je krukas niet op en neer omdat je krukastandwiel versleten zou zijn gaat een nieuwe zuiger dat niet oplossen denk ik.
RiccoBeekman
Schakelrijder
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 14 feb 2022, 18:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2003

Re: Nieuwe zuiger geen compressie

Ongelezen bericht door RiccoBeekman »

Kata 2.0 schreef: do 25 aug 2022, 15:42 Dus als je krukastandwiel versleten is heb je geen compressie?

Kan zijn dat ik je verkeerd begrijp maar ik snap het verband niet. Als je krukas ronddraait en je zuiger gaat op en neer moet je compressie krijgen. Gaat je krukas niet op en neer omdat je krukastandwiel versleten zou zijn gaat een nieuwe zuiger dat niet oplossen denk ik.
Door je kickstart te kicken trap je je koppeling en krukastandwiel toch aan? Als die niet met elkaar in verbinding staan door de slijtage van het tandwiel. Gaat je krukas ook niet bewegen.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Nieuwe zuiger geen compressie

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Sorry, maar ik heb nog nooit zoiets gehoord als ene krukas tandwiel dat is versleten bij een Derbi. Sorry, maar Rik geloof het niet. Ik heb blikken gezien met 60k. En dan zie je alleen dat het een beetje versletrn is aan het contact vlak. Maar als die los draai nog noooooit.

Verder heeft dat ook niks te maken met je compressie. Dan zeg je: als ik kick, dan doet m'n zuiger niks.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Nieuwe zuiger geen compressie

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Idd, en als je 'geplop' hoort gaat de zuiger écht wel op en neer.

Maar geen compressie kan aan meer zaken liggen. Ik zou al denken aan een verkeerde zuigermaat of ontbreken van of verkeerde maat zuigerveren.
Op voorwaarde dat er ook enkel maar een andere zuiger of zuigerveren gemonteerd zijn natuurlijk.
Plaats reactie