Einddemper op originele derbi uitlaat

Algemene vragen over Derbi.
henkiespanken13454
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 17:34
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM50

Einddemper op originele derbi uitlaat

Ongelezen bericht door henkiespanken13454 »

Hallo ik heb sinds kort een derbi uit 2019 met originele uitlaat die 50 loopt is helemaal niks aan gedaan. Ik vind het geluid als een stofzuiger klinken :dry: en ik wil graag een andere einddemper, zijn de einddemper zoals die van voca universeel en past die op de originele uitlaat of moet ik een geheel nieuwe uitlaat kopen? En maakt dat voor de prestaties ook uit want ik wil namelijk niet harder dan 60 gaan rijden dus laat ik het liefst de originele uitlaat erop.Alvast bedankt
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3790
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Einddemper op originele derbi uitlaat

Ongelezen bericht door 42 »

Zolang de uitlaat begrensd is zal die suf blijven klinken, een andere demper veranderd daar niks aan.
Geluid wordt vooral bepaald door de uitlaat en met name de expansie zelf...een demper dempt alleen.
Je zou een leovince x fight kunnen nemen, knettert net wat harder en begrensd doe je rond de 55 als t goed is.
henkiespanken13454
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 17:34
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM50

Re: Einddemper op originele derbi uitlaat

Ongelezen bericht door henkiespanken13454 »

42 schreef: do 18 aug 2022, 22:48 Zolang de uitlaat begrensd is zal die suf blijven klinken, een andere demper veranderd daar niks aan.
Geluid wordt vooral bepaald door de uitlaat en met name de expansie zelf...een demper dempt alleen.
Je zou een leovince x fight kunnen nemen, knettert net wat harder en begrensd doe je rond de 55 als t goed is.
Op mijn vorige brommer had ik een technigas zitten klonk ook wel mooi, alleen die loop zonder prop in de uitlaat rond de 75 met liep hij 55. Moet er in die uitlaat die ik er nu wil op zetten een prop zitten? Of is hij door de sproeier en carburateur ook begrensd van de fabriek af.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3790
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Einddemper op originele derbi uitlaat

Ongelezen bericht door 42 »

Meeste uitlaten die je nieuw koopt hebben een prop, zeker als er bij staat dat hij straat legaal is, de meeste zijn dat.
Techigas is ook wel een leuke uitlaat alleen begint de powerband net ietsje later dan bij de x fight, wat betekent dat je iets minder koppel hebt, zeker als je de boel begrensd laat dmv prop.
De brommer begrenzen alleen maar met afstelling kan niet, dan stel je hem zo arm af dat je warmlopers gaat krijgen.
Wel heb je wss ook nog een begrensde cdi die je toeren begrensd op 8000 maar of dat echt werkt als je geen prop hebt durf ik niet te zeggen, geen ervaring mee.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Einddemper op originele derbi uitlaat

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Denk het wel. Was voorheen ook zo. Plaatje in de carb en sproeier+uitlaat. Dan was die begrensd.
Plaats reactie