Koppeling werkt niet

Algemene vragen over Derbi.
Jeff07
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 05 nov 2021, 11:49
Vervoersmiddel: Derbi Drd Xtreme 2012

Koppeling werkt niet

Ongelezen bericht door Jeff07 »

Beste lezer,
Ik was gister met wat vrienden rijden. na een rondje te hebben gereden stonden we stil ik had mn derbi in zn 1 staan en mn koppeling volledig ingeknepen toen gaf ik een beetje gas en schoot mn derbi opeens vooruit alsof ik em in een versnelling trapte. Sinds dien lijkt het alsof mijn koppeling het helemaal niet meer doet. Als ik de derbi in zn versnelling zet en mn koppeling inknijp kom ik gewoon niet vooruit als ik probeer te lopen. Koppelingskabel is niet geknapt dat had ik al gechecked, ik had ookal gekeken of de koppeling afstellen wat zou doen maar geen succes :/. Zou iemand weten wat er zou kunnen zijn gebeurd?
Marijn_Vis
Beginnende Derbi fan
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 19:11
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50

Re: Koppeling werkt niet

Ongelezen bericht door Marijn_Vis »

misschien heb je last van plakkende koppelingsplaten. kan zijn doordat er verkeerde blokolie inzit, heb je dit recent vervangen? zo ja kijk even of je de goeie erin hebt gedaan en zo nee vervang het dan nu. ik gebruik altijd putoline 10w40, hoge kwaliteit en zal je probleem waarschijnlijk verhelpen. ik heb dit zelf namelijk ook gehad toen ik perongeluk olie in mn blok had gedaan voor een gescheiden koppeling.
Plaats reactie