Getik in blok (versnellingsbak?)

Algemene vragen over Derbi.
geertkrijger
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 23 nov 2022, 16:03
Vervoersmiddel: Senda DRD X-Treme 50 SM LTD

Getik in blok (versnellingsbak?)

Ongelezen bericht door geertkrijger »

Ik rijd nu al een tijdje met een constant getik in mijn blok, hij gaat sneller tikken als ik harder rijd en hij tikt niet als hij stationair loopt of als de koppeling is ingehouden. we dachten dat het misschien de versnellingsbak was maar weten het niet zeker. Wat is ermee mis en hoeveel gaat dat me misschien kosten?
ik heb een Derbi Senda X-Treme Limited Edition 2017
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Getik in blok (versnellingsbak?)

Ongelezen bericht door 42 »

Als het in zn vrij en met koppeling in niet is dan zit er idd iets niet lekker in de versnellingsbak wss.
Wat weet ik ook zo niet.
Of het zou de kickstart moeten zijn, dan hoeft het blok niet gespleten te worden.
Anders zal je blok open moeten wat best een duur geintje is als je het door brommerboer laat doen, een paar honderd eu ben je zo kwijt met 55 eu per uur..en dan de onderdelen nog, reken maar rond de 500 eu oid.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Getik in blok (versnellingsbak?)

Ongelezen bericht door Erwin P »

42 schreef: za 26 nov 2022, 16:45 Als het in zn vrij en met koppeling in niet is dan zit er idd iets niet lekker in de versnellingsbak wss.
Wat weet ik ook zo niet.
Of het zou de kickstart moeten zijn, dan hoeft het blok niet gespleten te worden.
Anders zal je blok open moeten wat best een duur geintje is als je het door brommerboer laat doen, een paar honderd eu ben je zo kwijt met 55 eu per uur..en dan de onderdelen nog, reken maar rond de 500 eu oid.
Dat kan ik goedkoper ;)

Welk blok gaat het over?
Kan een lager zijn, kan ook een afgebroken tandje zijn.
Plaats reactie