Ten einde raad met gaskabel

Algemene vragen over Derbi.
Thijmen0503
Derbi fan
Berichten: 55
Lid geworden op: do 26 aug 2021, 22:38
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2008

Ten einde raad met gaskabel

Ongelezen bericht door Thijmen0503 »

Hoi afgelopen maand mn derbi blok geriviseerd. Alleen moet ik nu de gaskabel monteren, ik heb geen oliepomp meer dus sluit ik daar ook geen gaskabel op aan. Nu heb ik gewoon die gaskabel naar de olie pomp eraf gehaald, alleen veert mijn gasschuif nu niet terug wanneer ik gas los laat. Kan ik hier wat aan doen? het is gewoon een originele gaskabel, heb de kabel ook al gesmeerd.

Een optie is ook een universele gaskabel monteren, alleen vind ik dit echt een gekloot met de kabel op maat knippen. Altijd als ik een gaskabel afknip/slijp dan gaan al die draadjes alle kanten op staan.

Ik kan toch niet de enigste zijn met dit probleem? iedereen die geen oliepomp meer heeft, moet hier toch last van hebben zou je denken?
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Ten einde raad met gaskabel

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Originele kabel zou in principe gewoon terug moet veren, tenzij hij oud is of ergens klemt. Verder is een universele kabel ook echt niet veel werkt zolang je gewoon een goeie kniptang hebt. Heb zelf er 1 opzitten van josdijkman had daar vgm nog niet eens 5 euro voor betaald+zo'n nippel, die doet het al sinds de zomervakantie perfect
Thijmen0503
Derbi fan
Berichten: 55
Lid geworden op: do 26 aug 2021, 22:38
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2008

Re: Ten einde raad met gaskabel

Ongelezen bericht door Thijmen0503 »

Skakelbr schreef: vr 27 jan 2023, 09:21 Originele kabel zou in principe gewoon terug moet veren, tenzij hij oud is of ergens klemt. Verder is een universele kabel ook echt niet veel werkt zolang je gewoon een goeie kniptang hebt. Heb zelf er 1 opzitten van josdijkman had daar vgm nog niet eens 5 euro voor betaald+zo'n nippel, die doet het al sinds de zomervakantie perfect
De kabel is nieuw, dus daar kan het niet aan liggen.
Plaats reactie