Waterpomp kapot?

Algemene vragen over Derbi.
RiccoBeekman
Schakelrijder
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 14 feb 2022, 18:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2003

Waterpomp kapot?

Ongelezen bericht door RiccoBeekman »

Hoi,

Mijn derbi koelde dus helemaal niet. Dus ik heb mijn waterpomp gecheckt en wat bleek. Bij het kicken draait ie niet, dus ik start de brommer heel veel om te kijken als ie überhaupt draait: maar nee ook niet. Ik kon de waterpomp enorm simpel en makkelijk draaien met mijn hand, dat hoort toch niet? Wat te doen, gewoon reviseren?
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Waterpomp kapot?

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Kan je ook zien of de as waarop de waaier zit meedraait? Als die niet meedraait zit de waaier om 1 of andere reden niet goed vast meer op de as. Draait de as wel mee dan kan het best zijn dat het tandwiel binnenin ofwel los meedraait maar de as niet ofwel is er meer aan de hand. Eventueel het pennetje dat ervoor zorgt dat het tandwieltje het waterpompasje doet meedraaien dat weg is. Alhoewel ik me dat moeilijk kan voorstellen maar je weet nooit. Als het geen van die zaken is wordt het verder zoeken.

Ik denk dat je eerst dat ns moet checken. Maar een waterpomp revisieset kost niet echt veel en als je de zijkant van het blok dan toch open hebt zou ik die sowieso vervangen.
Plaats reactie