Derbi komt slecht op toeren

Algemene vragen over Derbi.
Thijmen0503
Derbi fan
Berichten: 55
Lid geworden op: do 26 aug 2021, 22:38
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2008

Derbi komt slecht op toeren

Ongelezen bericht door Thijmen0503 »

Hoi,

Ik kan had mijn blok gereviseerd en wil nu weer gaan rijden, alleen komt de brommer erg slecht in zijn toeren in de hogere versnellingen.
der zit een airsal 50 cc met een leovince x fight onder. verder is alles origineel

gr. Thijmen
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Derbi komt slecht op toeren

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Zal waarschijnlijk een grotere sproeier in moeten wel eerst even valse lucht controleren anders is afstellen bijna niet mogelijk, op welke luchtschroef stand loopt hij het best?
Thijmen0503
Derbi fan
Berichten: 55
Lid geworden op: do 26 aug 2021, 22:38
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2008

Re: Derbi komt slecht op toeren

Ongelezen bericht door Thijmen0503 »

Skakelbr schreef: ma 06 feb 2023, 11:06 Zal waarschijnlijk een grotere sproeier in moeten wel eerst even valse lucht controleren anders is afstellen bijna niet mogelijk, op welke luchtschroef stand loopt hij het best?
Hoi,
Ik lees je bericht nu pas
Maar ik heb er een kleinere sproeier in gedaan (90) omdat de bougie redelijk zwart was. Alleen nu is het ergen geworden, opzich wel logisch.
Alleen had ik iets raars, in de eerste 3 versnellingen trekt ie prima naar de 6000 toeren, maar in de 4e versnelling viel die zowat uit/ hield ie in net voor de powerband. Dit heb ik nog niet meegemaakt, kan dit misschien liggen dan mn clinderkop bouten te los zitten? Ik heb deze namelijk met de hand heel voorzichtig aan gedraaid (beter te los dan te vast).

Het voelt ook alsof mijn gas maar half open kan terwijl de schuif helemaal omhoog kan.

Of is het gwoon een kwestie van een grotere sproeier?
Thijmen0503
Derbi fan
Berichten: 55
Lid geworden op: do 26 aug 2021, 22:38
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2008

Re: Derbi komt slecht op toeren

Ongelezen bericht door Thijmen0503 »

Skakelbr schreef: ma 06 feb 2023, 11:06 Zal waarschijnlijk een grotere sproeier in moeten wel eerst even valse lucht controleren anders is afstellen bijna niet mogelijk, op welke luchtschroef stand loopt hij het best?
Geen sprake van valse lucht. en hij startte altijd in 1x en nu had ik gsiteren beetje gekloot met de luchtschroef en wilde die vandaag nauwelijks starten
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Derbi komt slecht op toeren

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Dat probleem is herkenbaar, ben er zelf achter gekomen dat bougie kleur vaak niet heel veel zegt. Als je hem eenmaal warm hebt gereden even stoppen stationair schroef zo draaien dat hij normaal stationair loopt mocht dat nodig zijn. Dan met kwart slagjes de luchtschroef open of dicht draaien en goed horen waar hij het hoogst stationair loopt. Als je hem verder dan 2,5 slagen open moet draaien moet je een kleinere sproeier en minder dan 0.5 een grotere.
RemcoVDB
Beginnende Derbi fan
Berichten: 36
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:26
Vervoersmiddel: Derbi senda sm drd 2012

Re: Derbi komt slecht op toeren

Ongelezen bericht door RemcoVDB »

Hallo!

Ik ben Remco, dit is mijn eerste post op dit forum. Ik heb een derbi drd xtreme uit 2012, stage 6 50cc snel, technigas e-nox volledig ontgrenst, standaard carb sproeier 93.

Tot op het heden liep de brommer erg mooi zonder problemen. Alleen sinds een week loopt hij de ene dag nogsteeds erg goed en de andere stottert hij en wilt hij meteen afslaan als je de koppeling in trekt tijdens het rijden. Bij een stoplicht moet ik dan dus ook gas bij blijven geven. Meestal doet hij dit als het vochtig is buiten maar ik weet niet 100% zeker of het daar mee samenhangt. Gister carb eraf gehaald en schoongemaakt, sproeiers doorgespoten. Toen deed de brommer het weer prima, toen de brommer bij de sportschool neergezet en 2 uur later reed ie weer helemaal kut, vanochtend toen ik naar school reed, de eerste 2 km reed hij zonder problemen en vervolgens begon het stotteren en afslaan weer.


Iemand enig idee wat het kan zijn?
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Derbi komt slecht op toeren

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Het kan van alles zijn maar als de brommer het na het doorblazen van de sproeiers weer goed liep kan het wel ns vuil in de carbu zijn. Dat komt waarschijnlijk vanuit de benzinetank.
Maar het kan ook zijn dat je door het uitkuisen van de carbu eea hebt gedaan waardoor het probleem (tijdelijk) was opgelost.

In elk geval zou ik van hieruit denken aan een benzinetoevoer gerelateerd probleem.

Ik zou hier wel ff en apart (eigen) posting voor maken zodat er geen verschillende draadjes door mekaar gaan lopen.
RemcoVDB
Beginnende Derbi fan
Berichten: 36
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:26
Vervoersmiddel: Derbi senda sm drd 2012

Re: Derbi komt slecht op toeren

Ongelezen bericht door RemcoVDB »

Maar hoe kan het dan zijn dat hij de eerste 2 km elke ochtend hij het wel goed doet maar als hij warm is niet meer
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Derbi komt slecht op toeren

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Dat is inderdaad een rare zaak. Maar ik ging ook voort op hetgeen u had gezegd ivm het uitkuisen van de carbu.

Heb je de bougiekleur al ns gecheckt?

Maar dus om zeker te zijn -> koud starten is geen probleem en dan loopt het blok goed maar eens warm beginnen de problemen?

En wat doet je motor als je eens het gestotter begint en je zet dan de choke op?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi komt slecht op toeren

Ongelezen bericht door 42 »

Regende het toen ie bij de sportschool stond en staat ie thuis binnen of onder afdak ?
Plaats reactie