Nieuwe carburateur

Algemene vragen over Derbi.
Jensvhoeve
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: do 08 dec 2022, 08:58
Vervoersmiddel: Derbi senda

Nieuwe carburateur

Ongelezen bericht door Jensvhoeve »

Beste, ik heb op dit moment een dellorto phva 17.5 met handchoke. Deze heeft ook aansluitingen voor vacuüm, olie en koelvloeistof. Volgens mij is er iets in die carburateur kapot want ik heb er al een hoop problemen mee gehad en heb al veel vervangen en hij doet het nog steeds niet optimaal, dus ben van plan een nieuwe te kopen. Een exacte nieuwe van die er nu op zit kost rond de 115 euro, maar ik heb ook een gevonden voor 85 euro, maar dit is net een iets andere carburateur, waar ik ook eventueel een kabelchoke op zou kunnen zetten, wat is graag zou willen. Maar nu is mijn vraag of deze carb van 85 euro precies zou passen op mijn originele spruitstuk en luchtfilter, en of er een kabelchoke op zou kunnen.
Het gaat om deze carb: https://www.k-parts.nl/carburateur-dell ... ZIQAvD_BwE

Dit is die er nu op zit
https://www.ezrider.nl/product/carburat ... ige-choke/
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Nieuwe carburateur

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Zoals in de beschrijving staat hebben bijde carbs dezelfde afmetingevoor luchtfilter/spruitstuk, hand/kabelchoke zal helaas geen plug and play zijn aangezien de aansluiting voor een elektrische bedoeld is.
Je kan ook een 2e hands carburateur kopen van een betrouwbaar markplaats bedrijfje (handelsonderneming Meere oid) scheelt een hoop geld.
Ik weet natuurlijk niet wat er mis met je carb, maar na mijn ervaring komen problemen zelden door echt de carb zelf waar je geen invloed op hebt (sproeier, verstoppingen, versleten gasschuif enz) zo kreeg ik m'n brommert niet afgesteld voor een dikke maand omdat ik m'n vacuüm en olie aansluitingen niet had afgedicht en hierdoor vals lucht trok nadat ik de oliepomp en de vacuüm kraan eraf had gehaald.
Heb je toevallig vrienden of kennissen waar je even een carb van kan lenen om te testen?
Plaats reactie