Derbi start op vollen toeren.

Algemene vragen over Derbi.
UpCraft
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 12 mar 2023, 16:51
Vervoersmiddel: Schakelbrommer

Derbi start op vollen toeren.

Ongelezen bericht door UpCraft »

Heb nu een tijdje op mijn Derbi evo gereden en nu uit het niets na de kickstart gaat hij naar volle toeren en verminderd niet. Heb zelf nooit eerder iets moeten laten repareren of zelf gerepareerd maar dat zal hier wel moeten.

Ik was naar een garage gegaan waar ze normaal alleen onderhoud doen aan scooters en moest heb starten hij gaat meteen weer volgas en toen bewoog meneer de gaskabel een beetje en verminderde hij weer tot normaal tot ik een klein beetje gas gaf en hij weer maximaal ging brullen enig idee waar dit aan ligt?

Zou gewoon de gaskabel kunnen zijn maar als iemand een ander idee heeft lmk
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi start op vollen toeren.

Ongelezen bericht door 42 »

Even de luchtfilterslang verwijderen en dan kun je voelen of je gasschuif terug gaat als je loslaat, is dat niet t geval dan is dat dus het probleem en is het wss de gaskabel idd.
UpCraft
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 12 mar 2023, 16:51
Vervoersmiddel: Schakelbrommer

Re: Derbi start op vollen toeren.

Ongelezen bericht door UpCraft »

42 schreef: zo 12 mar 2023, 18:21 Even de luchtfilterslang verwijderen en dan kun je voelen of je gasschuif terug gaat als je loslaat, is dat niet t geval dan is dat dus het probleem en is het wss de gaskabel idd.
Thanks voor je snelle reactie zal er binnenkort naar kijken als je nog andere ideeën hebt hoor ik het hoop ik wel..
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Derbi start op vollen toeren.

Ongelezen bericht door gpr050 »

Zoals 42 aangeeft is het probleem vaak het blijven “hangen” of niet goed lopen van de gaskabel. Daarnaast kan het direct hoog in toeren lopen na aan kicken een indicatie zijn van het aanzuigen van valse lucht, meestal langs de krukaskeringen.
UpCraft
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 12 mar 2023, 16:51
Vervoersmiddel: Schakelbrommer

Re: Derbi start op vollen toeren.

Ongelezen bericht door UpCraft »

gpr050 schreef: ma 13 mar 2023, 09:17 Zoals 42 aangeeft is het probleem vaak het blijven “hangen” of niet goed lopen van de gaskabel. Daarnaast kan het direct hoog in toeren lopen na aan kicken een indicatie zijn van het aanzuigen van valse lucht, meestal langs de krukaskeringen.
Ben bang dat ik heb sloop en ben nu naar een garage gegaan maar die willen dat ik voor 1 gaskabel 250eur betaal :wtf:
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi start op vollen toeren.

Ongelezen bericht door 42 »

Euh...das best veel..
Zou met een uurtje werk klaar moeten zijn, 2 uur als ie onhandig is.
Dus hooguit rond de 110 uurloon en een nieuwe kabel.
Ben je zelf een klein beetje handig dan kun je het zelf.
Plaats reactie