Welke uitlaat 50cc

Algemene vragen over Derbi.
Tijnluc06
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: di 07 mar 2023, 08:56
Vervoersmiddel: Derbi senda drd extreme limited edition 2020

Welke uitlaat 50cc

Ongelezen bericht door Tijnluc06 »

Hoi! Ik wil mijn uitlaat vervangen, ik heb een derbi drd limited 2020 en alle orginele onderdelen zitter er nog in. Ik vind de uitlaat die er nu op zit nog wat liefjes. Hebben jullie suggesties van leuke harde uitlaten, die ik zelf nog zou moeten begrenzen. Liefst wel eentje die nog een beetje zuinig rijd. Alsvast bedankt!
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Welke uitlaat 50cc

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Goede keuze om een andere uitlaat te nemen maar snap niet helemaal wat je bedoelt met begrenzen dan gaat namelijk het nut van een andere uitlaat weg.

De zuinigste met wel een stuk meer kracht zal de leovince x-fight zijn. Erg fijne uitlaat, middeltoerig, is ook rustig mee te rijden omdat hij ook kracht onderin heeft. En redelijk rustig geluid. Heb deze zelf met een 70cc, rij op een of andere manier daar zuiniger mee dan een 50cc. En de demper ziet er heel dik uit.

Andere goede is de voca rookie, hoogtoeriger, minder kracht onderin maar wel meer kracht in de powerband, vind ik persoonlijk een mooier geluid hebben maar maakt wel meer kabaal.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Welke uitlaat 50cc

Ongelezen bericht door 42 »

Begrensd zou ik idd de x fight doen, het is geen rijden met een begrensde hoogtoerige uitlaat.
Tijnluc06
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: di 07 mar 2023, 08:56
Vervoersmiddel: Derbi senda drd extreme limited edition 2020

Re: Welke uitlaat 50cc

Ongelezen bericht door Tijnluc06 »

Ja ik weet niet hoeveel harder die gaat lopen met een andere uitlaat. Ik hoef niet dat die ineens 70 gaat, wil rond de 60 hangen maar hij mag wel flink kabaal maken. Liefst ook een onderlangse omdat ik die harder vind. Kan het monteren van een andere uitlaat daarbij ook schade opleveren aan andere onderdelen?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Welke uitlaat 50cc

Ongelezen bericht door 42 »

Als je de carb opnieuw afsteld kan het geen kwaad.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Welke uitlaat 50cc

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Tijnluc06 schreef: do 30 mar 2023, 08:15 Ja ik weet niet hoeveel harder die gaat lopen met een andere uitlaat. Ik hoef niet dat die ineens 70 gaat, wil rond de 60 hangen maar hij mag wel flink kabaal maken. Liefst ook een onderlangse omdat ik die harder vind. Kan het monteren van een andere uitlaat daarbij ook schade opleveren aan andere onderdelen?
Je hoeft hem alleen maar af te stellen voor een andere uitlaat.

Er zijn geen laagtoerige onderlangse uitlaten, zeker geen die goed begrensd lopen. Daarmee zal je waarschijnlijk minder kracht hebben dan origineel, of je moet hem begrenzen op de tandwiel verhouding maar als je hem max 60 wilt laten gaan zul je overtoeren gaan maken, iets wat je blok niet heel prettig vind. Met een andere uitlaat loopt hij nou eenmaal een stuk harder
Tijnluc06
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: di 07 mar 2023, 08:56
Vervoersmiddel: Derbi senda drd extreme limited edition 2020

Re: Welke uitlaat 50cc

Ongelezen bericht door Tijnluc06 »

Oke dus bij een onderlangse uitlaat zou ik hem niet tot 60 kunnen begrenzen door de vertanding te veranderen, omdat die dan overtoeren maakt. Is er een manier waarop ik hem 60 kan laten lopen met een onderlangse uitlaat zonder mijn blok te beschadigen?
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Welke uitlaat 50cc

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Je kan er een (euro)toerenbegrenzer op instaleren aan de hand van een aan/uit schakelaar. Verder zijn er niet echt manieren. Een aftermarket uitlaat is er voor gemaakt om meer kracht en toeren te geven dan orineel, dus het heeft niet echt zin om dan een andere uitlaat te kopen als je hem toch begrensd. Maar de uitlaat die er voor het meest geschikt zou zijn is de leovince. Maar die heeft de wel de neiging om zichzelf te ontgrenzen, bij mij lag na een week de prop los in m'n uitlaat bocht.
Persoonlijk zou ik er een andere uitlaat op zetten, hem begrenzen aan de hand van tandwiel verhouding tot ~70 en gewoon een beetje schijt hebben. Risico gaat er misschien ervan omhoog maar rijden wordt er 10x leuker van, en je kan eindelijk mensen op een 4t vespa eruit trekken bij een stoplicht
Tijnluc06
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: di 07 mar 2023, 08:56
Vervoersmiddel: Derbi senda drd extreme limited edition 2020

Re: Welke uitlaat 50cc

Ongelezen bericht door Tijnluc06 »

Ja dat klinkt dan ook als de betere optie, kan ik dit ook doen maar dat met afstandsbediening kunnen begrenzen en ontgrenzen of kan dat niet met die uitlaat erop?
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Welke uitlaat 50cc

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Met afstandsbedieningen kan ook, die staan alleen altijd standaard aan dus moet je hem elke x uitzetten als je hem start. Die begrenzers zijn puur bedoeld om aan te staan voor een rollerbank controle, dus niet om begrensd mee te rijden. Heb er zelf geen ervaring mee maar het blijkt dat je kabelboom ontsteking en cdi het niet zo prettig vinden als hij voor een lange tijd begrensd staat.
Tijnluc06
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: di 07 mar 2023, 08:56
Vervoersmiddel: Derbi senda drd extreme limited edition 2020

Re: Welke uitlaat 50cc

Ongelezen bericht door Tijnluc06 »

oke en stel ik zou leovince onderlangse uitlaat doen en dat ik hem dan met cdi afstandsbediening kan begrenzen, welke onderdelen moet ik dan nog meer halen en hoeveel gaat dat mij kosten aan onderdelen? Wil waarschijnlijk ook de vertanding veranderen dat die iets minder hard loopt en dan sneller optrekt.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Welke uitlaat 50cc

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Leovince is alleen maar bovenlangs, de onderlangse versie is voor de gpr. Maar de Leovince x-fight kost 215-+, cdi begrenzer met afstandsbedieningen is 120-+(met handschakelaar 20), voortandwiel 10-+.
Plaats reactie