Derbi senda DRD 2ew hands kopen

Algemene vragen over Derbi.
gpr050
Tuner
Berichten: 400
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Derbi senda DRD 2ew hands kopen

Ongelezen bericht door gpr050 »

marijnov073 schreef: za 20 mei 2023, 09:17 Klopt het ook dat je niet verzekerd bent bij een ongeluk als je harder dan 50 gaat. Of als je een begrenzer hebt?
Dit is een terechte vraag. Zeker voor iemand die met brommer rijden begint. Verzekeringsmaatschappijen doen er alles aan om onder het betalen van schade uit te komen. Kwestie van het heeel goed lezen van de “kleine lettertjes” in je verzekeringspolis. Daarna een weloverwogen afweging maken over welk, financieel risico jij (en ouders die tot 21jr financieel aansprakelijk zijn) aanvaardbaar vinden. Reken maar dat als de (letsel) schade bedragen aanzienlijk worden, er door de verzekeringsmaatschappij gekeken wordt of de betrokken voertuigen überhaupt legaal op de openbare weg toegelaten waren… De actuele snelheid op het moment van de aanrijding is dan minder relevant!
Je krijgt volgens mij na een politie controle een wok status vanaf 56km/h. Dat betekent dat’ie niet meer aan de RDW eisen voldoet en dus niet op de openbare weg aan het verkeer mag deelnemen. Of dit ook de grens voor een verzekeringsmaatschappij is zou ik zo 123 niet weten.
Laatst gewijzigd door gpr050 op za 20 mei 2023, 18:11, 2 keer totaal gewijzigd.
marijnov073
Beginnende Derbi fan
Berichten: 44
Lid geworden op: do 18 mei 2023, 17:44
Vervoersmiddel: geen

Re: Derbi senda DRD 2ew hands kopen

Ongelezen bericht door marijnov073 »

Skakelbr schreef: za 20 mei 2023, 12:08 Vind het zelf ook een stuk veiliger om sneller te kunnen, je wordt vaak genoeg niet gezien. Heb al 2x gehad dat ik een ongeluk kon voorkomen door gas bij te geven en uit te wijken, had met remmen niet snel genoeg stil gestaan.

Rij vaak genoeg 65/70 op een drukke weg, maar dat is puur omdat de meeste auto's daar dan ook 70 rijden, als je dan 50 gaat rijden drukt elke auto je van de weg af. Maar zo lang je gewoon verantwoord rijd en niet auto's van rechts gaat inhalen zal er ook niet zo snel iets gebeuren.

Welke prop je precies nodig hebt weet ik niet, ik zou even bellen naar een aantal winkels die ze verkopen.
Ah ja bedankt voor de tip. Wat zou deze brommer zo ongeveer waard zijn? En zou het een goede koop zijn.
Jij zal er net iets meer verstand van hebben 😅
marijnov073
Beginnende Derbi fan
Berichten: 44
Lid geworden op: do 18 mei 2023, 17:44
Vervoersmiddel: geen

Re: Derbi senda DRD 2ew hands kopen

Ongelezen bericht door marijnov073 »

gpr050 schreef: za 20 mei 2023, 12:27
marijnov073 schreef: za 20 mei 2023, 09:17 Klopt het ook dat je niet verzekerd bent bij een ongeluk als je harder dan 50 gaat. Of als je een begrenzer hebt?
Dit is een terechte vraag. Zeker voor iemand die met brommer rijden begint. Verzekeringsmaatschappijen doen er alles aan om onder het betalen van schade uit te komen. Kwestie van het heeel goed lezen van van de “kleine lettertjes” in je verzekeringspolis. Daarna een weloverwogen afweging maken over welk, financieel risico jij (en ouders die tot 21jr financieel aansprakelijk zijn) aanvaardbaar vinden. Reken maar dat als de (letsel) schade bedragen aanzienlijk worden, er door de verzekeringsmaatschappij gekeken wordt of de betrokken voertuigen überhaupt legaal op de openbare weg toegelaten waren…
Je krijgt volgens mij na een politie controle een wok status vanaf 66km/h. Dat betekent dat’ie niet meer aan de RDW eisen voldoet en dus niet op de openbare weg aan het verkeer mag deelnemen. Of dit ook de grens voor een verzekeringsmaatschappij is zou ik zo 123 niet weten.
Dat is inderdaad een goeie om even te checken.
We gaan waarschijnlijk bij interpolis een verzekering pakken.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi senda DRD 2ew hands kopen

Ongelezen bericht door 42 »

Vanaf 56 heb je een wok.

Ik zelf begin niet meer aan schattingen wat een brommer waard is, heb me daar al eens mee in de vingers gesneden..
Maar 2500 is best veel, zou wel vragen naar bonnetjes om te controleren of hij echt gereviseerd is, anders is hij te duur vind ik.
gpr050
Tuner
Berichten: 400
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Derbi senda DRD 2ew hands kopen

Ongelezen bericht door gpr050 »

56km/h! Thnx 42 tikfoutje…
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi senda DRD 2ew hands kopen

Ongelezen bericht door 42 »

:D
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Derbi senda DRD 2ew hands kopen

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Vind zelf 2500 erg veel geld voor een brommert, ook al is hij gereviseerd, je betaald vooral voor het bouwjaar. Bouwjaar maakt eigelijk niks uit. Gaat er vooral om hoe er mee is omgegaan. Aantal eigenaren is bijvoorbeeld een ding om op te letten maar zegt ook lang niet alles. Maar je komt pas echt achter de staat als je hem in persoon ziet en mee kan rijden.
Ik weet niet precies wat je budget is en of je ouders meebetalen. Maar ik zou zelf eerder ergens rond de 1700-2000 gaan kijken. Dan kan kan je ze alsnog qua bouwjaar rond de 2012> vinden en dan heb je nog genoeg geld over om mogelijke mankement te repareren.

Het is in het begin erg moeilijk om te weten waar je op moet letten bij je eerst koop. Op ty staat bijvoorbeeld een filmpje van ridermark over waar je op moet letten. Wees vooral niet bang om alles na te lopen, het is een kleine moeite en je kan er later een hoop gezeik mee besparen. Had zelf bij m'n eerste brommer versleten wiel en balhoofdlagers over het hoofd gezien omdat ik hem zo graag wou kopen. Het mooiste is als iemand met echt verstand mee kan, maar dat kan lastig zijn. En zoals al gezegd altijd om bonnetjes/bewijs voor reviseren vragen.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Derbi senda DRD 2ew hands kopen

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Enra en asr zijn 1 van de goedkoopste verzekeringen dacht ik. Betaalde toen ik 16 was daar 36 euro(enra) nu 23 na 1.5 jaar, bij asr zou ik nu 21 betalen. Een schakelbrommer betaal je ruim 10 euro meer pm dan de gemiddelde scooter dus dit slaat natuurlijk terug op het aantal ongelukken. Ik denk niet de een verzekeringsmaatschappij snel alles zou weigeren als ze na een ongeluk er achter komen dat hij was opgevoerde. Heb er zelf trouwen geen ervaring mee. Wel ken ik mensen die na een ongeluk wel mee gedreigd werd dat hij alles zelf mocht dokken maar werd uit eindelijk toch vergoed. Ik denk dat het ook om de situatie draaid, als jij met 80 binnen de bebouwde kom iemand dood rijd heb je een erg groot probleem, met zowel je verzekering als de politie. Maar als je met 20 een fietser die van links komt omtikt denk ik niet dat je in zware problemen komt. 9 van de 10 schakelbrommers zijn opgevoerd. Als ze alles dan zouden weigeren denk ik dat dit hier wel vaker over gesproken zou worden.
marijnov073
Beginnende Derbi fan
Berichten: 44
Lid geworden op: do 18 mei 2023, 17:44
Vervoersmiddel: geen

Re: Derbi senda DRD 2ew hands kopen

Ongelezen bericht door marijnov073 »

Ja en het is natuurlijk ook een verschil of je brommer 65 loopt of 110
Plaats reactie