Iemand die een senda blok kan reviseren in Brabant?

Algemene vragen over Derbi.
marijnov073
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: geen

Iemand die een senda blok kan reviseren in Brabant?

Ongelezen bericht door marijnov073 »

Dag iedereen,

Ik wil een 2e handse derbi senda extreme gaan kopen. Maar deze heeft nu 21.000km er op zitten. En is volgensmij nog nooit gereviseerd.
Nu ben ik echt een kompleet noob met brommers momenteel. En ga het niet meteen zelf doen.

Nu had ik gelezen dat dealers veel te veel vragen voor het reviseren van een blok en ik het beter hier kon vragen.
Vandaar ook de vraag, is er iemand die een derbi senda xtreme blok kan reviseren in de buurt van Den Bosch. (Ik heb de brommer nog niet, maar ben even aan het informeren wat het zou gaan kosten).

Ik hoor het graag ;)

Groet,
Marijn
Skakelbr
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc (verkocht)
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt 70 (verkocht)
Speedfight 2 70cc mhr lc (verkocht)
Honda civic 1998
Honda del sol (verkocht)
Seat Leon 1.8 topsport

Re: Iemand die een senda blok kan reviseren in Brabant?

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Woon niet in Brabant maar mocht je uit eindelijk toch een blokje willen reviseren kan ik daar best mee helpen. Dan zou je hem gewoon op kunnen sturen.
Maar een beetje de algemene kosten zijn:

Vraag zelf vast 75~150 euro aan werkloon afhankelijk van wat er vervangen moet worden. Kan bij dealers oplopen tot 300+

Kleine onderdelen kosten ronde de 50~150 (pakkingen, keuringen, olie, lagers enz.) Afhankelijk van het merk

Hetzelfde geld voor cilinder en krukas als deze vervangen moeten worden
Cilinder/krukas 70-200+
Alleen zuiger 15-60

Cilinder en krukas hoeven lang niet altijd vervangen te worden dus de kosten verschillen nogal. En kwaliteit onderdelen doet het meest in prijs.

Hoopt dat je hier iets aan hebt
marijnov073
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: geen

Re: Iemand die een senda blok kan reviseren in Brabant?

Ongelezen bericht door marijnov073 »

Skakelbr schreef: wo 02 aug 2023, 14:18 Woon niet in Brabant maar mocht je uit eindelijk toch een blokje willen reviseren kan ik daar best mee helpen. Dan zou je hem gewoon op kunnen sturen.
Maar een beetje de algemene kosten zijn:

Vraag zelf vast 75~150 euro aan werkloon afhankelijk van wat er vervangen moet worden. Kan bij dealers oplopen tot 300+

Kleine onderdelen kosten ronde de 50~150 (pakkingen, keuringen, olie, lagers enz.) Afhankelijk van het merk

Hetzelfde geld voor cilinder en krukas als deze vervangen moeten worden
Cilinder/krukas 70-200+
Alleen zuiger 15-60

Cilinder en krukas hoeven lang niet altijd vervangen te worden dus de kosten verschillen nogal. En kwaliteit onderdelen doet het meest in prijs.

Hoopt dat je hier iets aan hebt
Hi
Bedankt voor je bericht. Heb toch een andere gekocht die al gereviseerd is ;). Mogenlijk is er toch iets mis met de versnellingsbak. Wat zouden hier de werkloon van kosten?

Mvg,
Marijn
Plaats reactie