Brommer met WOK binnenkort?

Algemene vragen over Derbi.
Stroman
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: za 03 sep 2022, 19:22
Vervoersmiddel: Derbi sends x-Treme 2007

Brommer met WOK binnenkort?

Ongelezen bericht door Stroman »

Hoi mensen,

vandaag was het zover. Ik ben na 6 maand eindelijk staandegehouden door de politie. Ze hebben geen snelheid opgemeten dus daar zit ik 100% goed mee. We waren even over de brommer aan het praten aangezien ze er een paar vraagjes over hadden: koplamp, koelvloeistof uitlaat(dit kan je straks zelf wel in de foto´s zien waarom). Daarna vertelden ze het volgende: 1. ik kan jen u meenemen naar het bureau en op de rollerbank zetten of 2. Je komt volgende zelf langs het bureau en doen het dan. En stel ik kom niet opdagen heb ik gelijk een WOK. IK zit nu in twijfel aangezien ze naast de snelheid ook een WOK kunnen geven op ander onjuiste dingen op de brommer. Met de setup die ik momenteel heb: 77cc stage 6 alu, malossi supermoto uitlaat, 24 pwk polini, VL17 membraan. Hij zou erg hard op de rollerbank gaan als ie er nu opgaat en dan krijg ik ook nog eens een boete voor de snelheid neem ik aan. Daar heb ik geen zin in, enkel deze twee vriendelijke mannen spraken enkel over het feit dat ik voor de keuring moest betalen stel dat ik een WOK krijg. Wat moet ik nu doen? Als je naar de foto´s kijkt, dat is heel veel werk voor 1 week om dat weer volgens de regels te krijgen. Dus moet ik nu gewoon niet heen gaan en dan maar een andere frame kopen? Of juist standaard maken en dan verkopen? Want als ik hem nu afvoer naar 45 gaan ze waarschijnlijk een WOK geven voor iets anders ben ik bang voor... Laat me alsjeblieft weten wat ik moet doen want ik twijfel erg. Als je een beter idee hebt laat het graag weten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes!!
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Brommer met WOK binnenkort?

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Krijg je alleen een wok als je niet komt opdagen? Of ook een boete. Met deze setup moet je sws niet op de roller terecht komen want dan zal je boete 260+ zijn voor snelheid. Ik zou op markplaats gaan kijken of je een hele goedkope 50cc setup kan vinden, en die begrenzen door een prop of via ongezond hoge tandwiel verhouding (echt 11 64 ofz). Of een euro begrenzer (werkt erg goed na mijn ervaring). Ik denk dat het hun vooral gaat om de snelheid en geluid.

Een frame kost al gauw 150+ dus als je daarvoor de hele wok kan voorkomen zou dat beter zijn
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Brommer met WOK binnenkort?

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Als je een beetje kan laten zien dat je er tijd in hebt gestoken zien ze dingen ook sneller door de vingers. Zoals een normale koplamp ipv die nummerplaat en de koelslangen iets inkorten zodat die niet zo uitsteken
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Brommer met WOK binnenkort?

Ongelezen bericht door Skakelbr »

De uitlaat is het belangrijkst om te veranderen. Ik zou ieder persoon een bericht sturen op markplaats die mogelijk zo'n orginele uitlaat heeft liggen (ook mensen die derbi onderdelen verkopen) als je aan hun ook je situatie uitgelegd willen die hem vast wel sneller opsturen. Je kan dan ook meteen vragen of ze een cilinder carb en koplamp hebben
gpr050
Tuner
Berichten: 408
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Brommer met WOK binnenkort?

Ongelezen bericht door gpr050 »

Kan je geen extra tijd regelen? Gewoon naar het buro en zeggen dat je onderdelen besteld hebt en dat dat wat langer duurt. Dat je er in de tussentijd niet op rijdt (evt wat foto’s laten zien van je brommer die uit elkaar ligt) en vraagt of je bijv een week uitstel kan krijgen!
ps natuurlijk niet op je brommert naar het buro gaan..😎
Plaats reactie