Korte afstandsbus

Algemene vragen over Derbi.
Mortens
Derbi fan
Berichten: 84
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 23:28
Vervoersmiddel: APRILIA SX50 2007

Korte afstandsbus

Ongelezen bericht door Mortens »

Ik heb nieuwe lagers gemonteerd in m’n achterwiel, nu lijkt de achterbus mij een beetje kort. Hij kan namelijk op en neer in de naaf. Het is echt minimaal maar ja ik weet niet of het erg is? Iemand enig idee. Alvast bedankt
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Korte afstandsbus

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Moet vgm vast zitten maar heb zelf al van 3 wielen wiellagers vervangen en ik kon hem ook altijd bewegen, in de tussentijd niks gebeurt dus maakt niet uit
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Korte afstandsbus

Ongelezen bericht door Erwin P »

Defineer minimaal.
2 mm dan ga je je lagers 100% zeker aan gort trekken.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Korte afstandsbus

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Bij mij klemde ze wel altijd, maar die lagers zaten wel helemaal tegen de boden aan.
Mortens
Derbi fan
Berichten: 84
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 23:28
Vervoersmiddel: APRILIA SX50 2007

Re: Korte afstandsbus

Ongelezen bericht door Mortens »

Ik ben nu begonnen met het opnieuw opbouwen en heb nog een vraagje omtrent de wielen, ik heb dus een Aprilia sx van 2007, het achterwiel had een as van 12mm zoals het hoort alleen was de naaf en dus het wiel van een drd (had namelijk een andere buitendiameter. )Die zijn dus van een andere brommer en niet origineel van de Aprilia. Het voorwiel heeft een as van 15mm maar past wel gewoon goed in de vork. Ik denk dus dat de vorige eigenaar er een andere vork in heeft gezet en dus ook andere velgen (15mm as). Weet iemand toevallig de asdiameter die mijn brommer origineel hoort te hebben op het voorwiel ik dacht namelijk gewoon 12mm maar dat zou dus betekenen dat de vork en wielen niet bij deze brommer horen. Of zou het kunnen dat er een andere as en een ander wiel in is gezet maar de voorvork wel gewoon origineel is.
Plaats reactie