Schakelbrommer loopt niet door geblokkeerde koppeling?

Algemene vragen over Derbi.
Tino_
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 13 nov 2023, 19:05

Schakelbrommer loopt niet door geblokkeerde koppeling?

Ongelezen bericht door Tino_ »

Ik heb even jullie hulp nodig

Ik wil dus een schakelbrommer kopen alles deed het vertelde ze maar na het vervangen van de koppelingsplaten heeft de brommer het nooit meer gedaan omdat de koppeling nu blokkeerd? Hij zit vast dat is wat mij verteld is.

Nu kan ik hier niks over vinden en vraag ik me af wat het kan zijn, of het een klein probleem is of een groot probleem, en of het me veel gaat kosten. De brommer in kwestie is een Derbi senda 85th year anniversary bouwjaar weet ik helaas nog niet.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Schakelbrommer loopt niet door geblokkeerde koppeling?

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Grote kans dat de glijbus in de koppeling is vastgelopen. Had dit ook toen ik mijn blokje had gereviseerd. Eerst doet hij het prima maar zodra je hem losmaakt en weer vastzet loopt hij vast. Met een klein vijltje had ik de braampjes weggeslepen en draaide hij weer mooi rond.

De vraag is alleen mocht dit het geval zijn heeft hij de hele koppeling los gehaald. En hier is geen reden voor als hij alleen de platen heeft vervangen.

Tenzij dit persoon geen technische kennis heeft is de kans groot dat het wel iets dieper ligt dan alleen de platen. gaat hij wel door alle versnellingen heen?
Tino_
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 13 nov 2023, 19:05

Re: Schakelbrommer loopt niet door geblokkeerde koppeling?

Ongelezen bericht door Tino_ »

Ik ga het aan der vragen of die gewoon schakelt, ik weet dat de brommer een jaar geleden voor een hele blok revisie is geweest en halfjaar later had ze de koppeling platen vervangen en daarna kwam dit probleem, ik zou de brommer best willen kopen maar dan wil ik het probleem zo snel mogelijk opgelost hebben en dat kan zo wel moeilijk zijn. De brommer start ook niet meer door dit probleem
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Schakelbrommer loopt niet door geblokkeerde koppeling?

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Hoeveel vraagt hij ervoor? Heeft hij bewijs van de reviesie komt vaak genoeg voor dat er niks van klopt namelijk. Verder blijft het een brommerblokje dus als je een beetje handig bent is het zo opgelost. Heb je een beetje sleutel ervaring?
Tino_
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 13 nov 2023, 19:05

Re: Schakelbrommer loopt niet door geblokkeerde koppeling?

Ongelezen bericht door Tino_ »

Ja een beetje nog niet heel veel zit pas een halfjaar te werken en sleutelen aan brommertjes tot nu toe alleen maar am6 dus Derbi word verschil maar een vriend zijn vader weet er viel van kan er wel uit komen, de prijs ben ik nog met hem aan het onderhandelen denk dat ik rond de 1500 uit kom. Het is een Derbi drd racing dus dat is wel goed toch?
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Schakelbrommer loopt niet door geblokkeerde koppeling?

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Als hij verder netjes is is 1500 prima, maar je koopt natuurlijk geen lopende brommer dus wat ruimte voor problemen die later opeens op komen duiken is altijd wel fijn. Als er nog meer gebreken aan zijn zou ik nog wat onderhandelen. Drd racing is idd goed, rij ik zelf ook.

Wel nog een tip is kijken of de achter schokbreker en het prolink systeem nog goed is. Als dit allebei nog orgineel is of nooit onderhoud heeft gehad ik dit sws versleten. Als de achterveer vettig is en redelijk inzakt is hij lek. Als je hem van achter een beetje optilt kan je voelen of er speling zit op de prolink. Het wiel zou vrijwel meteen mee moeten komen hier zou geen "ruimte" tussen moeten zitten.

Dit wordt vaak vergeten en kost toch snel 100+ Als het goed versleten is.
Tino_
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 13 nov 2023, 19:05

Re: Schakelbrommer loopt niet door geblokkeerde koppeling?

Ongelezen bericht door Tino_ »

Oké ja top dankjewel, ik ga dit weekend kijken en dat allemaal testen hardstikke bedankt!
Tino_
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 13 nov 2023, 19:05

Re: Schakelbrommer loopt niet door geblokkeerde koppeling?

Ongelezen bericht door Tino_ »

Ik heb gekeken er zat geen speling op de Achterbrug en de vering lekte niet! Hij liep ook gewoon starre met de kick en kon je aan rennen, alleen zat de koppelings arm muur en muur vast, waar zou dit aan kunnen liggen en is dit duur?
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Schakelbrommer loopt niet door geblokkeerde koppeling?

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Verkeerd gemonteerd of miss wel vastgelopen. Als het alleen aan de koppelings arm of koppelingsdeksel ligt kan je op marktplaats voor minder dan 30 euro een werkende kopen
Tino_
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 13 nov 2023, 19:05

Re: Schakelbrommer loopt niet door geblokkeerde koppeling?

Ongelezen bericht door Tino_ »

Ze had me verteld dat het tijdens het rijden gebeurde, zou die dan vast gelopen kunnen zijn in de koppeling en wat zou ik dan moeten kopen? De Derbi starte en klonk netjes maar kon niet testen door de koppeling
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Schakelbrommer loopt niet door geblokkeerde koppeling?

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Dat kan ik je niet zo vertellen. De enige manier is toch opmaken.
Plaats reactie