Derbi start niet

Algemene vragen over Derbi.
bobbie
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 01:38
Vervoersmiddel: derbi senda sm extrem 2005 & yamaha jog r

Derbi start niet

Ongelezen bericht door bobbie »

Beste derbi gekken,

Ik kamp met een probleem
Ik ben een derbi drd aan het opbouwen welke ik opgeknapt heb. Maar nu wilt hij niet starten.

De brommer heeft een vonk(nieuwe bougie en nieuwe stator)
Krijgt benzine(schone tank, verse benzine)

Kan het zijn dat ik de ontsteking verkeerd gemonteerd heb waardoor die niet start?

Ik hoor het graag.

Groetjes
gpr050
Tuner
Berichten: 409
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Derbi start niet

Ongelezen bericht door gpr050 »

Het blok heeft voldoende benzine (damp), compressie en een vonk nodig om te kunnen starten.
Als de bougie nat wordt als je m probeert te starten krijgt’ie in elk geval brandstof. Als dat niet het geval is kun je proberen om een beetje remmenreiniger in de carburateur te spuiten, en kijken of’ie dan wel aan wil slaan.
Of het blok voldoende compressie heeft is wat lastiger vast te stellen, maar je voelt of’ie compressie heeft als je m aan kickt, probeert aan te duwen, of het vliegwiel met de hand draait, in alle gevallen moet dat voldoende weerstand opleveren.
Als laatste de vonk. Deze moet wel op tijd komen. Daarvoor moet zowel de grondplaat van je (std) ontsteking als het vliegwiel “op tijd” staan. De grondplaat heeft een merkteken. Dit moet tegenover het merkteken in het carter staan. Het vliegwiel staat op tijd al je een spietje in de krukassleuf gedaan hebt en daar het vliegwiel overheen schuift.
Daarnaast kan het zo zijn dat de bougie wel vonkt als je m eruit gedraaid hebt maar dat’ie er moeite mee heeft als hij weer in de cilinder zit.
bobbie
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 01:38
Vervoersmiddel: derbi senda sm extrem 2005 & yamaha jog r

Re: Derbi start niet

Ongelezen bericht door bobbie »

Probleem gevonden, ik was een massa kabel vergeten.

Topic kan dicht. Thanks
gpr050
Tuner
Berichten: 409
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Derbi start niet

Ongelezen bericht door gpr050 »

Mooi dat je het probleem gevonden hebt, en fijn dat je dat even laat weten,
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 349
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Derbi start niet

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Goed gevonden en opgelost. En idd, fijn om het even te laten weten wat er mis was. :thumbup:
Plaats reactie