opvoeren en begrenzen

Algemene vragen over Derbi.
eliasderbi
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: do 23 nov 2023, 11:50
Vervoersmiddel: derbi senda xtreme

opvoeren en begrenzen

Ongelezen bericht door eliasderbi »

Hallo ik heb een derbi senda xtreme en heb net een vastloper gehad waardoor mijn cilinder moest vervangen worden mijn monteur heeft er een 50cc polini cilinder op gestoken ik heb ook een andere cdi met een begrensknopje dat wanneer ik erop duw hij ontgrensd word en dan haal ik ongeveer 70 per uur wat zou ik nog kunnen aanpassen aan mijn brommer om die nog wat sneller te laten lopen en in het vervolg een vastloper te voorkomen als ik ontgrensd rij (ik heb een leovince uitlaat)
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: opvoeren en begrenzen

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Een vast/warmloper zou bij een gezonde motor bijna niet mogelijk moeten zijn. En heeft als hoofdoorzaken een onjuiste afstelling, geen goede/te weinig koeling of geen goede smering. Om hem sneller te laten lopen kan je de tandwielverhouding aanpassen. Door een groter voortandwiel of een kleinere achter tandwiel te nemen verhoog je je top, maar dit gaat wel ten koste van je optrek.

Zit je prop er nog in? En heb je hem verder volledig ontgrenzd?
eliasderbi
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: do 23 nov 2023, 11:50
Vervoersmiddel: derbi senda xtreme

Re: opvoeren en begrenzen

Ongelezen bericht door eliasderbi »

Skakelbr schreef: zo 26 nov 2023, 12:49 Een vast/warmloper zou bij een gezonde motor bijna niet mogelijk moeten zijn. En heeft als hoofdoorzaken een onjuiste afstelling, geen goede/te weinig koeling of geen goede smering. Om hem sneller te laten lopen kan je de tandwielverhouding aanpassen. Door een groter voortandwiel of een kleinere achter tandwiel te nemen verhoog je je top, maar dit gaat wel ten koste van je optrek.

Zit je prop er nog in? En heb je hem verder volledig ontgrenzd?
Hallo, het lag blijkbaar aan mijn olie pompje en mijn prop is uit mijn uitlaat, welke tandwielverhouding zou u aanraden want hij trekt nu heel snel op zelf te snel naar mijn mening
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: opvoeren en begrenzen

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Rij zelf 13 53 met leovince. Top is zo'n 85+-. Je kan een aantal voortandwielen kopen dan kan je je snelheid een beetje afstellen.
Plaats reactie