Wanneer brommer ingenomen

Algemene vragen over Derbi.
Ghost
Derbi fan
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Wanneer brommer ingenomen

Ongelezen bericht door Ghost »

Ik vroeg mij af wanneer je brommer nou eigenlijk wordt ingenomen? Ik heb kunnen vinden dat dat kan als hij 3x meer dan 15 km/u te hard gaat. Maar dan zie je ook gasten die 120 gaan en dat die dan na 1x ingenomen wordt. Waar zit die grens dan met het innemen? Dit gaat eigenlijk alleen over de rollerbank dus ervan uitgaande dat je netjes rijdt.

Als niemand t weet denk ik dat ik t maar gewoon vraag aan de politie.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Wanneer brommer ingenomen

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Het is een beetje een grijs gebied.

Als je brommer 70 gaat zullen ze hem echt niet in beslag nemen. Er is idd een regel dat als je binnen 2jaar (of 3) 3x een wok krijgt voor overschrijden van constructie snelheid dat hij wordt ingenomen.

Als je op de roller boven de 90 gaat heb je best een kans dat ze hem innemen. Ik denk dat alles onder de 90 prima kan. Bij inbeslagname heb je trouwens een best een kans dat hij wordt vernietigd (vaak kan je hem ook terug kopen). Maar lang niet altijd.


Als je wegrijd en wordt gepakt wordt je brommer sws in beslag genomen.
Ghost
Derbi fan
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Wanneer brommer ingenomen

Ongelezen bericht door Ghost »

Skakelbr schreef: za 09 dec 2023, 20:09 Het is een beetje een grijs gebied.

Als je brommer 70 gaat zullen ze hem echt niet in beslag nemen. Er is idd een regel dat als je binnen 2jaar (of 3) 3x een wok krijgt voor overschrijden van constructie snelheid dat hij wordt ingenomen.

Als je op de roller boven de 90 gaat heb je best een kans dat ze hem innemen. Ik denk dat alles onder de 90 prima kan. Bij inbeslagname heb je trouwens een best een kans dat hij wordt vernietigd (vaak kan je hem ook terug kopen). Maar lang niet altijd.


Als je wegrijd en wordt gepakt wordt je brommer sws in beslag genomen.
Ah oke, dus als de brommer gewoon een standaard 50cc cilinder heeft en iets van 85 gaat dan wordt ie wss niet ingenomen toch? Als je niet wegrijdt natuurlijk
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Wanneer brommer ingenomen

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Cilinderinhoud maakt verder niet uit. Ook al heb je een 80. Als hij idd rond de 85 gaat wordt hij niet zo snel ingenomen. Maar dat sluit niet uit dat je een dikke boete en een wok krijgt.
WicherH
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 20 dec 2022, 19:16
Vervoersmiddel: Derbi drd pro 2011
Skyteam dax 2009

Re: Wanneer brommer ingenomen

Ongelezen bericht door WicherH »

De wok-regel met inbeslagname en vernietiging is inderdaad een gigantisch groot en vaag grijs gebied. Ik ben dr heel druk mee geweest en heel veel research gedaan, maar ik heb dr nergens iets duidelijks over gevonden. Ik heb zelfs verschillende politieagenten gevraagd en zelfs de politie gebeld omdat ik duidelijheid wou, maar niemand kan mij die exacte regel vertellen.

Het zit zo, ik heb nu mijn 3e wok te pakken gehad binnen 7 maanden (gigantisch hardleers, jaa gasten ik weet het :) )
Januari 2023, 1e wok met mijn Derbi DRD Pro. Mei 2023, 2e wok met een Honda Dax. Juli 2023, 3e wok wederom met mijn Derbi DRD Pro.
Bij de 3e wok (2e op de Derbi) vroeg ik het de agent die mij staande hield. "zodra jij iedere keer jouw brommer laat keuren is er niks aan de hand. Ik zie niks in het systeem staan en dus neem ik hem niet in beslag." ik citeer hier letterlijk wat hij mij op dat moment vertelde.

Ik ben alleen bang dat de jongens in de brommerwereld gelijk hebben met die regel (3x wok binnen 2 jaar is inbeslagname en vernietiging) maar ik weet het dus niet zeker. 1 ding is zeker, ik heb mijn Derbi nog na de 3e wok. Of die regel persoonsgebonden is of kentekenverbonden weet ik ook niet, ik weet wel dat mijn brommer nu strak 45 blijft lopen want een zeldzame DRD Pro in de shredder is het janken wel waard
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Wanneer brommer ingenomen

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Wok zit aan je frame/kenteken. Dus 3x wok op 1 frame binnen 2 jaar is vernietiging
gpr050
Tuner
Berichten: 400
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Wanneer brommer ingenomen

Ongelezen bericht door gpr050 »

Dát lijkt me niet de gehele regeling. Dat zou inhouden dat als de brommer na 2x wok verkocht wordt en de nwe eigenaar opnieuw een wok krijgt hij m kwijt is…
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Wanneer brommer ingenomen

Ongelezen bericht door Skakelbr »

"Er is sprake van een door dezelfde verdachte voor de 3e keer begane overtreding (strafrecht) van art. 5.6.8, 5.6.76, 5.7.8, 5.10.8 en/of 5.11.8 RV binnen een tijdbestek van 2 jaar5;"

Klopt ik bedoelde meer dat het dus niet uitmaakt hoevaak je een wok krijgt zolang het maar niet 3x bij hetzelfde voertuig gebeurt
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Wanneer brommer ingenomen

Ongelezen bericht door 42 »

De brommer is toch niet de verdachte maar de bestuurder ?
Myma
Derbi fan
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 06 mar 2023, 01:19
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race 2008 50cc

Re: Wanneer brommer ingenomen

Ongelezen bericht door Myma »

ik was laatst staande gehouden, toen vroeg ik erna en zeiden de agenten het volgende tegen mij:
- De regel van 3x een wok-inbeslagname is voertuiggebonden, maar als hij een nieuwe eigenaar krijgt dan mag hij weer 3x een wok krijgen voor inname.

- Als je word gepakt na achtervolging/verzet ben je hem kwijt (uit eigen ervaring) en is er een kleine kans dat je hem terug krijgt. Soms wel, ik had geluk.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Wanneer brommer ingenomen

Ongelezen bericht door 42 »

Voertuig- en eigenaar gebonden dus, soort combinatie dan.

We zouden dan een soort wokpool moeten maken eigenlijk, zodra we allemaal 2x een wok hebben wisselen we gewoon van brommer :woot:
Grapje..nooit nie dat ik mn brommer ruil...my precioussssssss :shifty: :wub: :lol:
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Wanneer brommer ingenomen

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Haha, dat is idd een goed idee 42. 8-)
Ghost
Derbi fan
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Wanneer brommer ingenomen

Ongelezen bericht door Ghost »

Nog bedankt voor de reacties. Maar nu sta ik eigenlijk voor een dilemma en dat is dat ik een x een andere cilinder erop wil gooien. Het liefst een 86 tpr, en dan met een begrenzer van begrenzer.nl. maar heb je dan niet dat als je een rollerbank tegenkomt en ze heel leuk 86cc op de zijkant van je cilinder zien staan dat je alsnog mee mag voor technisch onderzoek als je 45 gaat op de bank?
Dus zou ik in dat geval beter een stage 6 kunnen nemen? Daar staat namelijk 50cc op de zijkant als t goed is of heb ik het verkeerd?
pog
Derbi fan
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 09 okt 2023, 14:50
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Re: Wanneer brommer ingenomen

Ongelezen bericht door pog »

Een elektronische begrenzen op zon hoge cc's werkt volgensmij voor geen meter. Dat is leuk om een 50cc net 10-20 kilometer zachter te laten lopen. Zodra ze een vermoeden hebben kunnen ze hem al mee laten nemen voor technisch onderzoek.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Wanneer brommer ingenomen

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Heb zelf een 72cc derbi, 70cc speedfight malossi en een 100cc speedfight begrezd dmv een euro begrenzer en werkt prima. Bij schakels moet je wel een net iets grotere sproeier er in zetten.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Wanneer brommer ingenomen

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Politie gaat echt je je brommer meteen uit elkaar halen bij het kleinste vermoeden. Die hebben er echt geen verstand van. Je moet natuurlijk niet met 90 langs scheuren en dan op magische wijze opeens 45 op de roller gaan. Alhoewel ik zelf een keer 65 voor politie reed en vervolgens 45 op de roller ging en zei dat zelf ook niet wist hoe dat kon en gewoon weer mocht gaan :angel:
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Wanneer brommer ingenomen

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Gelukkig werkt het in Nederland anders dan in België. Hier (België) gaat je in beslag genomen brommer naar een bedrijf dat je brommer onderzoekt op abnormale zaken. Dingen die er standaard niet op thuishoren halen ze wel tevoorschijn.

Maar soms geven ze wat verkeerds aan en dan kan je daar een zaak van maken.
Ghost
Derbi fan
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Wanneer brommer ingenomen

Ongelezen bericht door Ghost »

Skakelbr schreef: wo 10 jan 2024, 10:18 Politie gaat echt je je brommer meteen uit elkaar halen bij het kleinste vermoeden. Die hebben er echt geen verstand van. Je moet natuurlijk niet met 90 langs scheuren en dan op magische wijze opeens 45 op de roller gaan. Alhoewel ik zelf een keer 65 voor politie reed en vervolgens 45 op de roller ging en zei dat zelf ook niet wist hoe dat kon en gewoon weer mocht gaan :angel:
Ah oke dus gewoon voor de 86 tpr gaan?
Ghost
Derbi fan
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Wanneer brommer ingenomen

Ongelezen bericht door Ghost »

En met die begrenzers van begrenzer.nl kan je een snelheid kiezen. Dan kan ik het beste 45-50 doen in plaats van 50-55 toch? Want stel hij heeft een kleine afwijking. Dan is die kans wat kleiner met de 45-50. Anders moet ie ook weer terug gestuurd worden om opnieuw af te stellen.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Wanneer brommer ingenomen

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Veilig ben je natuurlijk nooit, je kan ook nog een wok krijgen voor geluid oid. Zo'n tpr zal niet stil zijn namelijk. Maarja is wel heel erg leuk. Die van mij loopt perfect 57 gps dus krijg precies geen boete en wok (kom op de roller onder de 55). Begrezer.nl heeft ook gewoon een nummer dus je kan ze even bellen/appen voor de zekerheid of het wel kan met een tpr.

1 aandachtspunt als je hebt geïnstalleerd. Hou hem niet te lang aan( dus begrensd). Mijn uitlaat ging gloeien toen ik een aardig stuk volgas reed. Cilinder bleef wel op temperatuur maar goed is het sws niet.
Plaats reactie