uitlaat

Algemene vragen over Derbi.
eliasderbi
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: do 23 nov 2023, 11:50
Vervoersmiddel: derbi senda xtreme

uitlaat

Ongelezen bericht door eliasderbi »

Hallo iedereen ik kwam daarnet van de gym terug naar huis met mijn brommer toen ik plots een kleine plof hoorde ik dacht dat het mn banden waren maar wanneer ik rev hoor ik voornamelijk geluid uit mijn uitlaatbocht komen, ik heb er toen nog eens mee gereden maar er viel mij niks speciaal op. Ik heb een Leovince uitlaat weet iemand hoe dit zou kunnen komen?
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: uitlaat

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Zit de prop er nog in?
eliasderbi
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: do 23 nov 2023, 11:50
Vervoersmiddel: derbi senda xtreme

Re: uitlaat

Ongelezen bericht door eliasderbi »

dat weet ik niet de brommer ging 70 met een 11-59 vertanding
WicherH
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 20 dec 2022, 19:16
Vervoersmiddel: Derbi drd pro 2011
Skyteam dax 2009

Re: uitlaat

Ongelezen bericht door WicherH »

Prop zit er dan waarschijnlijk nog wel in, maar is misschien iets uitgeboord. Mijn brommer wil met leovince uitlaat 90km/h, en dan is de prop eruit en is heel de setup geheel ontgrensd (carb, uitlaat).
Ik zal zeggen, niet teveel van aantrekken zolang de brommer nog rijdt zoals ie altijd deed. Als je wat raars begint te merken dan moet je maar eens gaan zoeken of je een probleem kan vinden.
Brommers, en met name 2takt schakelbrommers, kunnen van allerlei (rare) geluiden maken. Het ene geluid klinkt weer een stuk gekker dan het andere geluid. Zolang je nergens last van hebt hoef je je niet zoveel zorgen te maken.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3685
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: uitlaat

Ongelezen bericht door 42 »

WicherH schreef: zo 24 dec 2023, 14:54 Prop zit er dan waarschijnlijk nog wel in, maar is misschien iets uitgeboord. Mijn brommer wil met leovince uitlaat 90km/h, en dan is de prop eruit en is heel de setup geheel ontgrensd (carb, uitlaat).
Ik zal zeggen, niet teveel van aantrekken zolang de brommer nog rijdt zoals ie altijd deed. Als je wat raars begint te merken dan moet je maar eens gaan zoeken of je een probleem kan vinden.
Brommers, en met name 2takt schakelbrommers, kunnen van allerlei (rare) geluiden maken. Het ene geluid klinkt weer een stuk gekker dan het andere geluid. Zolang je nergens last van hebt hoef je je niet zoveel zorgen te maken.
Dan zul je wss wel een andere vertanding hebben, 11-59 is best licht vertand, je zult zo best veel toeren maken denk ik, als de uitlaat onbegrensd is iig.
Zal niet het ploffen veroorzaken maar helemaal oke is t nie.
WicherH
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 20 dec 2022, 19:16
Vervoersmiddel: Derbi drd pro 2011
Skyteam dax 2009

Re: uitlaat

Ongelezen bericht door WicherH »

42 schreef: zo 24 dec 2023, 16:05
WicherH schreef: zo 24 dec 2023, 14:54 Prop zit er dan waarschijnlijk nog wel in, maar is misschien iets uitgeboord. Mijn brommer wil met leovince uitlaat 90km/h, en dan is de prop eruit en is heel de setup geheel ontgrensd (carb, uitlaat).
Ik zal zeggen, niet teveel van aantrekken zolang de brommer nog rijdt zoals ie altijd deed. Als je wat raars begint te merken dan moet je maar eens gaan zoeken of je een probleem kan vinden.
Brommers, en met name 2takt schakelbrommers, kunnen van allerlei (rare) geluiden maken. Het ene geluid klinkt weer een stuk gekker dan het andere geluid. Zolang je nergens last van hebt hoef je je niet zoveel zorgen te maken.
Dan zul je wss wel een andere vertanding hebben, 11-59 is best licht vertand, je zult zo best veel toeren maken denk ik, als de uitlaat onbegrensd is iig.
Zal niet het ploffen veroorzaken maar helemaal oke is t nie.
Ik weet zo even niet welke vertanding ik precies heb, maar k maak niet overdreven veel toeren. Ploffen zal vast komen door iets wat niet helemaal lekker is gegaan, maar kan sowiezo niet meteen kwaad. Gebeurt het vaker of gaat de brommer raar doen dan is het zaak om erachter te komen wat er aan de hand is.
Plaats reactie