Poedercoaten van het frame

Algemene vragen over Derbi.
Mortens
Derbi fan
Berichten: 84
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 23:28
Vervoersmiddel: APRILIA SX50 2007

Poedercoaten van het frame

Ongelezen bericht door Mortens »

Hallo, ik ben bezig met het opnieuw opbouwen van mijn Aprilia, ik wil hem ook poedercoaten. Nu zijn er twee vragen:

Ten eerste zit er een soort typesticker net voor m’n balhoofd, mijn vraag is of die verplicht is en wat jullie mij aanraden daarmee te gaan doen ivm poedercoaten

En ten tweede zitten er bij m’n frame twee soort van scheurtjes precies op dezelfde plek tegenoverelkaar (foto’s zijn bijgevoegd) mij leek het goed om dit even te laten lassen voor het poedercoaten maar omdat het op precies dezelfde plek zat dacht ik dat het misschien hoorde?

https://ibb.co/album/BVckzf
https://streamable.com/rrfnvr
Alvast bedankt
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Poedercoaten van het frame

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Lassen kan sws geen kwaad. Die sticker is niet verplicht. Je framenummer daarintegen wel. Ligt natuurlijk aan hoe diep je frame nummer in je frame zit maar het kan zijn dat de poederlaag die bedekt.
Mortens
Derbi fan
Berichten: 84
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 23:28
Vervoersmiddel: APRILIA SX50 2007

Re: Poedercoaten van het frame

Ongelezen bericht door Mortens »

Iemand enig idee wat een redelijke prijs is voor het frame poedercoaten in hoogglans zwart
Fabian_O
Beginnende Derbi fan
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 28 jul 2023, 14:37
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing 2007 (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Kymco vp 50 2012

Re: Poedercoaten van het frame

Ongelezen bericht door Fabian_O »

Ik heb mijn frame laatst voor 150 eur laten poedercoaten in het hoogglans zwart, Rond de 150-200 is normaal voor een frame tegenwoordig maar ligt natuurlijk ook aan het bedrijf.
Ik zal als ik jou was verschillende bedrijven rond gaan vragen wat hun voor een frame vragen, Kan je veel geld schelen namelijk.
Mortens
Derbi fan
Berichten: 84
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 23:28
Vervoersmiddel: APRILIA SX50 2007

Re: Poedercoaten van het frame

Ongelezen bericht door Mortens »

https://ibb.co/3f7ns7w Iemand idee hoe ik deze bus eruit krijg (achterbrug). Warmstoken heb ik al geprobeerd
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Poedercoaten van het frame

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Zit daar wel een bus? Dacht dat derbi geen bussen had. Maar mocht dat wel zo zijn moet je het rubberen gedeelte eerst uitbranden maar die zie ik niet meer zitten. Vervolgens met een ijzerzaag een sneetje maken in de lengte en proberen niet je achterbrug te raken. Dan kan je hem er zo uit tikken
Mortens
Derbi fan
Berichten: 84
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 23:28
Vervoersmiddel: APRILIA SX50 2007

Re: Poedercoaten van het frame

Ongelezen bericht door Mortens »

https://www.derbipartsshop.nl/derbi-sen ... s-set.html Dit zit er als het goed is gewoon in en ik zie ook nog wel een klein randje ervan
Fabian_O
Beginnende Derbi fan
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 28 jul 2023, 14:37
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing 2007 (sold)
Yamaha Aerox (sold)
Kymco vp 50 2012

Re: Poedercoaten van het frame

Ongelezen bericht door Fabian_O »

Ja daar hoort altijd een bus in te zitten met een glijbus die je met vet erin doet. Op de foto zie ik idd een bus.
Hoe ik ze er altijd uit haal is een dop pakken die je er vanaf de andere kant in doet die precies op die bus valt en dan met een verlengstuk met een hamer erop slaan. Meestal zitten deze er heel vast in dus je moet echt wel effe hard slaan.
Mortens
Derbi fan
Berichten: 84
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 23:28
Vervoersmiddel: APRILIA SX50 2007

Re: Poedercoaten van het frame

Ongelezen bericht door Mortens »

Ik heb hem eruit gekregen eindelijk. Ik ben dus bij een poedercoater langs geweest en er moeten uiteraard wat dingen afgeplakt worden. Het balhoofd natuurlijk, alle schroefgaten even wat indraaien maar voor de zekerheid wou ik nog even vragen wat allemaal afgeplakt moet worden. Achterbrug, kroonplaten, standaard en het frame worden gecoat…. Ik vraag het me af bij dingen zoals de fitting van de voorvorkpoten bijvoorbeeld en de as waarmee je de Achterbrug aan het frame verbind. Ook vroeg ik me af of een poedercoating geleidt of ik na het coaten even wat massa punten moet opschuren
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Poedercoaten van het frame

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Poedercoat geleid niet nee, waar bussen, voorpoten oid in moeten idd ook even afplakken. En je framenummer niet vergeten
Mortens
Derbi fan
Berichten: 84
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 23:28
Vervoersmiddel: APRILIA SX50 2007

Re: Poedercoaten van het frame

Ongelezen bericht door Mortens »

Dus deze bussen https://ibb.co/album/MM9qK2 ook er weer even in doen? (Achterbrug) en aangezien ik de boel ga coaten wil ik even weten of een standaard van een Aprilia sx 41,5cm of 35,5 cm hoort te zijn
Plaats reactie