Aprilia remklauw demonteren

Algemene vragen over Derbi.
pog
Tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Aprilia remklauw demonteren

Ongelezen bericht door pog »

Ik probeer mn remklauw te demonteren, schoon te maken en klaar maken om te spuiten.

ik krijg geen passende topic of video gevonden.

er zit 0 beweging in de zwarte beugel. die zou normaal als het goed is naar voren en achteren kunnen schuiven.
Moet ik aan de rechterkant van de beugel iets doen met de inbus? die zit vast vast namelijk.

Afbeelding
Kata 2.0
Tuner
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Aprilia remklauw demonteren

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Zou het niet kunnen dat je die gewoon moet losdraaien? Heb je eventueel een foto van de zijkant zodat eea duidelijker te zien is?
pog
Tuner

Ik heb al geprobeerd met een impact schroevendraaier. durf het niet zwaarder te zetten want ik ben bang dat ik hem anders dol draai. heb geen foto van helemaal zijkant. wel de volgende. zal nieuwe fotos maken wanneer ik terug ben

Afbeelding

Afbeelding
gpr050
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Ongelezen bericht door gpr050 »

Volgens mij hoort die pen ook vast aan die plaat te zitten. En moet je dat bracket er nu gewoon uit kunnen schuiven. Het zijn 2 pinnen waarop de klauw heen en weer beweegt. Waarschijnlijk zit’ie vast gecorrodeerd. Heb je al ruim kruipolie gebruikt?
pog
Tuner

Ja heb em bijna al verdronken in de kruipolie. De remblokken waren ook helemaal op dus had echt achterstallig onderhoud.

Maar als ik zeker weet dat die bracket indd moet schuiven kan ik hem iets meer proberen te forceren.
Kata 2.0
Tuner

Bedankt voor je foto, als ik het zo lees/bekijk moet die pen toch wel degelijk van de bracket te demonteren zijn. Ofwel zit die vastgedraaid in schroefdraad die in de bracket zit ofwel zit er aan de achterkant een kleine platte moer die je los moet zien krijgen.

Maar zoals gezegd moet het geheel wel over 2 pennen verschuiven zodat de remklauw zich "centreert" tijdens het remmen en zo zorgt voor gelijktijdige slijtage van de remblokken.

Er zit precies een soort "dopje" in het verlengde van de andere pen, die zonder imbus, kan dat er eventueel af om langs daar wat extra kruipolie in te spuiten?

En anders wordt het een beetje wringen waarbij je eea probeert in te duwen en weer uit te trekken in de hoop dat de pennen los komen uit de klauw. Wel proberen om beide pennen gelijktijdig te bewegen want als je de bracket ietwat schuin probeert te verschuiven blokkeer je het boeltje nog meer.

En alvast een tip als je na eea los te krijgen en opkuisen de pennen van de bracket weer in de remklauw schuift. Vet deze enkel in op de zijkanten van de pen en niet op de kop. Dat geeft namelijk problemen zoals ongelijk verschuiven van het geheel, iets wat ook al eens oorzaak kan zijn van hetgeen je nu voorhebt en/of ongelijk verslijten van de remblokken.
pog
Tuner

Dank voor de tips. zal begin volgende week weer tijd hebben om te kijken. ik zal je up to date houden!
Kata 2.0
Tuner

Komt goed, succes! En zoals je zegt -> graag een update als je wat verder bent. :thumbup:
pog
Tuner

Poosje geen tijd gehad. Maar het is vandaag gelukt.

Remklauw in de bankschroef en op de beugel slaan werkte niet

Beugel in de bankschroef en op de remklauw slaan werkt wel!

Afbeelding

Hij zat indd helemaal vast geroest.
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ongelezen bericht door 42 »

Netjus !
Kata 2.0
Tuner

Top! Hopelijk krijg je het nog mooi proper en kan je het hergebruiken.
Plaats reactie